تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

موتور های جستجو از جمله گوگل دارای الگوریتم هایی هستند که طبق آنها سایتها را در نتایج خود رتبه بندی می کنند . الگوریتم در سئو به زبان ساده به معنی فرمول و نحوه محاسبه رتبه بندی سایت های می باشد.

در ادامه به معرفی 3 الگوریتم معروف گوگل به نامهای پاندا , پنگوئن و مرغ مگس خوار میپردازیم .

 

الگوریتم گوگل پاندا :

گوگل پاندا نام الگوریتم جدید شرکت گوگل در رتبه بندی صفحات است که برای اولین بار در فوریه 2011 آغاز به کار کرد.

این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و بهشدت با متن های کپی شده و کمارزش مبارزه می کند. در فروردین ماه 1391 بود که تأثیرات این الگوریتم روی زبان پارسی توسط مدیران سایتهای ایرانی نیز مشاهده شد و این موضوع باعث گردید سایتهایی که متن دیگر سایتها را کپی میکردند در نتایج گوگل به شدت افت کنند و یا حذف شوند.

برای بهینه سازی وب سایت خود بر اساس الگوریتم گوگل پاندا 5 راهکار کلی وجود دارد :

1. افزایش زمان ماندگاری در سایت پاندا به مقدار زمانی که افراد در وب سایت شما میمانند اهمیت میدهد، از نظر آن وب سایتهایی که دارای طراحی استاندارد باشند و اصول سئو را به درستی رعایت کرده باشند و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به دنبال آن ً هستند را ارائه بدهد می توانند افراد زیادی را به خود جذب کنند پس قطعا وقتی افراد وارد آن سایتها شوند مدتی را در آن وب سایت ها میمانند و از آن بهره میبرند، اما اگر سایتی فقط سعی کرده باشد کاربر را به سمت خودش ً هدایت کند و مطلب مورد نظر را ارائه ندهد قطعا کاربر آن سایت را فوری می بندد. پاندا رتبه سایتهایی که کاربران آنها را خیلی زود ترک می کنند کاهش می دهد و به نسبت سایتهای مفیدی که کاربران در آن مدتی را صرف میکنند را به نتایج باالتر گوگل هدایت میکند.

2. افزایش گردش در سایت برای افزایش گردش در سایت باید کاربران را ترغیب به دیدن بخشهای دیگر سایتتان کنید، با ساخت لینکهای داخلی در میان مطالب سایت و یا پیشنهادهای شگفت انگیز واقعی میتوانید کاری کنید که کاربر بعد از وارد شدن به یکی از صفحات سایت شما به بخشهای دیگر آن نیز مراجعه کند. این موضوع از دید پاندا بسیار مهم محسوب میشود.

3. کاهش فرار از سایت در بسیاری از سایتهای ایرانی و خارجی مشاهده کرده اید که با ایجاد تگ های خالی و یا صفحات نامربوط کاربر را به سمت سایت خودشان هدایت می کنند و سپس در آن صفحه اقدام به فروش محصوالت و یا ارائه مطالب نامربوط می کنند، این موضوع به شدت باعث فرار کاربران از سایت خواهد شد و نرخ بازگشت از سایت شما را افزایش خواهد داد، پاندا به سایتهایی که این شرایط را دارند اهمیت بسیار زیادی میدهد و با آنها برخورد خواهد کرد.

4. شبکه های اجتماعی با توجه به افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی امروزه وجود هر فرد و سازمانی در شبکه های اجتماعی امری ضروری محسوب میشود، میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و محبوبیت وب سایت تان در میان کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند بسیار برای پاندا اهمیت خواهد داشت و آن وب سایت و یا صفحاتی از وب سایت را که توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته شود و یا محبوب شود را در اولویت قرار خواهد ً داد، زیرا می داند در شبکه های اجتماعی مطالب واقعا منتشر و محبوب می شوند که محتوای مفید و جالبی داشته باشند.

5. برندسازی اینترنتی برند سازی اینترنتی موضوعی بسیار گسترده می باشد، اما اگر بخواهیم آن در چند جمله خالصه کنیم میتوان گفت: ایجاد یک تصویر ذهنی برای کاربر زمانی که نام برند شما را میشنود به طوری که برند شما احساس و یا رفع نیاز خاصی را در مشتری ایجاد کند، اما خوب چطور این موضوع می تواند به پاندا مربوط شود! پاندا وب را بررسی میکند و متوجه میشود که چقدر درباره شما و وب سایتتان در وب گفتگو شده است و به بخشهای مختلف وب سایت شما لینک داده شده است، به عنوان مثال گفتگوهایی که در انجمنهای آنالین صورت میگیرد و یا لینکهای که وبالگ نویس ها به بخشهای مختلف سایت شما میدهند میتواند به پاندا بگوید که این سایت تا چه حد برند سازی شده است و محبوبیت آن در وب تا چه حد میباشد.

الگوریتم گوگل پنگوئن :

گوگل پنگوئن الگوریتم جدید گوگل است که در تاریخ 24 آوریل سال 2012 منتشر شد. هدف از این الگوریتم جدید برخورد با وبسایت هایی می باشد که در آنها اصولی که گوگل به آنها اعتقاد دارد رعایت نشده است. این الگوریتم موجب شد تا بسیاری از وب سایتهای مطرح دنیا که به صورت نامتعارف در صفحات نخست گوگل بودند را پیدا کند و به رده های پایین بکشاند الزم به ذکراست که بسیاری از این وب سایتها خوب بودند ولی به دلیل تبادل لینک نادرست با وب سایتهای کماهمیت رتبه خود را از دست دادند یا به عنوان سایتهای اسپم شناخته شدهاند.

الگوریتم پنگوئن در واقع با لینک سازی ضعیف و بهینه سازی نادرست به شدت مبارزه میکند. گوگل تأکید دارد این الگوریتم جهت پاکسازی سایتها و پاداش دادن به سایتهای درست و باکیفیت باال منتشر شده است. لینک سازی دارای اصول و قوانینی می باشد که گوگل با آن بسیار هم سازش خواهد داشت اما اگر به عنوان مثال سعی کنید لینکهای بسیاری را خریداری کنید و یا از سایتهایی که لینک می فروشند لینکهای با مدت محدود بگیرید آنجاست که پنگوئن به سراغ شما خواهد آمد و بر خالف تصور شما افت بسیار شدید در نتایج گوگل خواهید داشت.

اما اکنون برای دوستی با پنگوئن چه باید کرد؟

1. قوانین گوگل را بشناسید و همیشه به روز باشید

2. سعی کنید محتوای خود را ارزشمند و مفید کنید.

3. از تبادل لینکهای نادرست و مشکوک دوری کنید.

4. اگر نمیتوانید لینک سازی صحیح انجام دهید از متخصصان سئو کمک بگیرید.

5. روی وب سایت خود وقت بگذارید و به فکر بهبود موقعیت آن باشید.

6. سعی کنید وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید نه برای موتورها جست و جو.

7. از خرید لینکهای تبلیغاتی نامناسب دوری کنید.

مواردی که باعث میشود سایتها در الگوریتم گوگل پنگوئن نمره منفی بگیرند عبارت اند از :

1. تبادل لینک با سایتهای مختلف که دارای لینک خروجی زیاد هستند

2. لینکهای خروجی زیاد به سایتهای دیگر و ارائه بک لینک به سایتهای مختلف

3. ایجاد هرگونه کمپین لینک خلاف و غیرمعمول برای افزایش رتبه سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار :

گوگل مرغ مگس خوار مرغ مگس خوار بر خالف دو الگوریتم قبلی یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربران آنها را جستجو میکنند.

گوگل با این کار میتواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تأثیری در نتایج رتبه بندی به ً طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد. اما خوب اگر این الگوریتم در نتایج وب سایت تأثیرگذار است پس دیگر نیازی نیست ما برای بهبود سایت مان در این مورد اقدامی انجام دهیم؟ موضوع به همین سادگی هم نیست، مرغ مگس خوار به شدت به بررسی نیازهای کاربران و مواردی که جستجو می ً کنند اهمیت می دهد، اگر شما هم به این موضوع اهمیت بدهید قطعا توسط مرغ مگس خوار به کاربران بیشتری در گوگل پیشنهاد خواهید شد.

این الگوریتم توجه ویژه گوگل به نیاز کاربران و عبارات جستجو شده را نشان میدهد. شما نیز میتوانید با تحلیل عباراتی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری تولید کنید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن هستند تولید نمایید.

در نهایت اگر وب سایت شما توسط گوگل و الگوریتم های آن مورد حمله قرار گرفته است و افت شدیدی داشته اید باز هم راهی برای بازگشت به جایگاه قبلی وجود دارد. شما میتوانید با رعایت نکات گفته شده در این کتاب در ابتدا وب سایت خود را بهبود بخشید و بعد از طریق ابزار وبمستر گوگل برای وب سایت خودتان درخواست تجدیدنظر بدهید، گوگل بعد از مدتی مجدد سایت شما را بررسی نموده و در صورتی که واقعا تغییرات جدید مطابق با اصول سئو باشد، مجدد شما را به جایگاه قبلی بازخواهد گرداند.

دسته بندی : سئو

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.