تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

همانطور که می‌دانید پس از راه‌اندازی سایت و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی گوگل شروع به بررسی سایت کرده و تمامی لینک‌های موجود در سایت را ایندکس می‌کند و استثنایی برای صفحه خاص قائل نمی‌شود مگر اینکه خود شما بخواهید.

ممکن است تا به دلایلی همچون حریم خصوصی بخواهید تا عملیات مخفی کردن صفحه ای از وردپرس و اینکه ایندکس نشود و به اصطلاح آن را از گوگل پنهان کنید. مثلا صفحاتی که مربوط به همکاران شما در داخل شرکت است یا صفحاتی است که به هر دلیلی نباید نمایش داده شود.

 

مخفی کردن صفحه ای از وردپرس

موتورهای جستجو با استفاده از فایل robots.txt و یا با استفاده از متاتگ HTML این اجازه را به مدیران سایت‌ها می‌دهند تا هر یک از صفحات خود را که قصد دارند در نتایج گوگل نمایش داده نشود را انتخاب کرده و از ایندکس شدن آن جلوگیری کنند. به عبارتی عملیات مخفی کردن صفحه ای از وردپرس را انجام دهند. در این مقاله از سایت اسکریپت ها قصد دارم تا به معرفی روش‌هایی بپردازم که با استفاده از آن می‌توانید صفحات دلخواه خود را از نتایج گوگل مخفی کنید تا در آن ایندکس نشوند. همچنین با استفاده از رمزگذاری بر روی نوشته‌ای خاص محتوای آن را از کش گوگل مخفی نگاه دارید تا اگر هم صفحه‌ای در آن ایندکس شده بود از طریق کش سایت در دسترس نباشد.

 

مخفی کردن صفحه از گوگل با افزونه سئو وردپرس

احتمالا شما هم این روزها برای برخورداری از امکاناتی همچون متاتگ و انتخاب کلمات کلیدی برای نوشته از افزونه سئو وردپرس استفاده می‌کنید. برای مخفی کردن صفحه ای از وردپرس از نتایج گوگل افزونه سئو وردپرس می‌تواند به عنوان آسان‌ترین و کارآمدترین روش به حساب بیاید. اگر آن را نصب نکرده‌اید هم اکنون اقدام به نصب آن کرده و پس از فعال سازی آن مشابه تصویر در بخش ویرایش نوشته بر روی آیکون چرخ دنده که با عنوان منوی پیشرفته می‌باشد کلیک کنید.

 

حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا در لیست کشویی که با عنوان روبات های ایندکس متا قرار گرفته است آن را بر روی حالت noindex قرار داده و سپس روبات های متا دنبال را نیز بر روی حالت NoFollow قرار دهید تا مخفی کردن صفحه ای از وردپرس در گوگل انجام شود. با این کار همانطور که در بالا اشاره کردم متاتگ HTML مربوط به عدم ایندکس صفحه که در زیر آن را مشاهده می‌کنید در موتور جستجو به سورس صفحه اضافه خواهد شد و به موتور جستجو اعلام می‌کند که این صفحه را در نتایج خود ایندکس نکند.

 

<meta name="robots" content="noindex,nofollow"/>

 

با انتخاب گزینه nofollow نیز اگر لینک صفحه مورد نظر در سایر صفحات سایت قرار گیرد به روبات متای دنبال کننده گفته می‌شود که آن را دنبال نکند.

 

 

مخفی کردن صفحه از گوگل با Robots.txt

robots.txt یک فایل متنی است که در روت هر سایتی قرار دارد و با استفاده از ان می‌توان به روبات متا اعلام کرد که چه نوع دایرکتوری و آدرس‌هایی را بررسی کرده و ایندکس کند. درصورتی که هنوز این فایل را ایجاد نکرده‌اید وارد هاست خود شده و یک فایل با عنوان robots.txt بسازید.
برای دسترسی دادن به صفحات و دایرکتوری‌ها از طریق فایل robots.txt می‌توانید از دستور Allow و برای عدم دسترسی از دستور Disallow استفاده کنید. نمونه‌ای از فایل robots.txt را در زیر مشاهده می‌کنید.

User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /wp-includes/

برای محدود کردن دسترسی کافی است تا آدرس صفحه مورد نظر را به صورت زیر در این فایل وارد کنید تا از موتورهای جستجو مخفی بماند و مخفی کردن صفحه ای از وردپرس صورت گیرد. به عنوان مثال اگر آدرس نوشته شما http://hamyarwp.com/tutorials/wordpress می‌باشد به صورت زیر آن را وارد کنید.

 

User-agent: *
Disallow: /tutorials/wordpress/

 

نکته: دقت داشته باشید که برای اینکه این روش پاسخ دهد می‌بایست در گوگل وبمستر آدرس فایل robots.txt را در بخش Crawl و در منوی robots.txt Tester ثبت کرده باشید.

 

مخفی کردن صفحه از گوگل با رمزگذاری نوشته

این روش را نمی‌توان به عنوان مخفی کردن کامل یک صفحه قلمداد کرد، چرا که لینک در گوگل ایندکس خواهد شد اما به دلیل اینکه محتوای نوشته توسط رمز محافظت شده است موتور جستجو نمی‌تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد. برای این منظور کافی است تا مطابق تصویر زیر در صفحه ویرایش نوشته و در بخش انتشار نوشته از بخش نمایانی آن را بر روی حالت رمزدار قرار داده و یک رمز برای مشاهده نوشته تعیین کنید.

 

در این صورت روبات متای گوگل نیز مانند یک بازدیدکننده لازم است تا رمز مورد نظر برای مشاهده محتوا را وارد کند تا بتواند به آن دسترسی داشته باشد که این کار عملی نیست!

دسته بندی : آموزش ، وردپرس

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.