تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

جعبه های آتش نشانی

جعبه آتش یا همان فایرباکس یکی از تجهیزات ایمنی است که نصب آن در مکانی که احتمال احتراق و آتش سوزی وجود دارد بر اساس قوانین موجود ضروری است. در این جعبه لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای جلوگیری از آتش سوزی وجود دارد که می توان به کپسول و قرقره، شلینگ آتش نشانی ، وسایل دیگر کمک های اولیه گذاشته می شود تا در صورت بروز آتش سوزی و حادثه در محل مورد نظر سریع از آنها برای مهار آتش و جلوگیری از خسارات یا آسیبات احتمالی ناشی از آتش سوزی از آنها استفاده کرد .

فایر باکس و وسایلی که داخل آن برای بروز آتش سوزی در ساختمان ها هستند جز حیاتی ترین و مهم ترین  امکانات اولیه برای مقابله با آتش سوزی هستند .

از آنجایی که آتش سوزی همیشه جز حوادثی بوده که سلامت و امنیت افراد را به خطر انداخته است به همین دلیل انسان ها تلاش کرده اند تا برای جلوگیری از این خطرات چاره ای برای آن بی اندیشیده اند .اکنون با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تجهیزات آتش نشانی و همچنین لزوم استفاده از آن ها برای تامین امنیت جانی افراد و جلوگیری از آسیب های ناشی از آتش سوزی در ساختمان ها و امکان مختلف برای همه افراد ضروری است .

فاکتور های کیفی جعبه های اتش نشانی چیست ؟

در این بخش مهم ترین فاکتور های کیفی یک جعبه آتش نشانی را برای شما توضیح می دهیم . با بررسی و شناخت این فاکتور ها می توانیم هنگام خریدجعبه  آتش نشانی این فاکتور را کامل بررسی کنیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم . نباید فراموش کنیم که  ما میخواییم وسیله را بخریم که در حساس ترین ترین لحظات زندگیمان مارا یاری کند.

 

ضخامت ورق جعبه آتش نشانی

ضخامت ورقی که تولید کنندگان برای ساخت جعبه آتش نشانی استفاده می کنند یکی از فاکتورهای اولیه برای قضاوت و تصمیم گیری برای جعبه آتش نشانی است.  فاکتور اولیه یعنی شاخصی که اگر جعبه آتش نشانی آن را مجهز نکند دیر نیازی نیست عوامل دیگر را بررسی کرد .

طبق قوانین سازمان آتش نشانی ضخامت ورق جعبه آتش نشانی باید  بین 1 الی 2 میلی متر باشد .

اگر ضخامت جعبه را کمتر از 1 میلی متر انتخاب کنیم آنگاه استحکام سازه ای جعبه آتش نشانی کاهش یافته و بدنه آن در برابر رطوبت یا خوردگی و زنگ زدگی به راحتی آسیب میبیند .علاوه بر این باعث افتادگی قرقره قطع مسیر جریان آب در گذر زمان و اعوعاج و باز نشدن در جعبه آتش نشانی و سست شدن ورق های نگه دارنده آن می شود .

همه ی موارد گفته شده در صورت درست انتخاب نکردن ضخامت ورق برای جعبه آتش نشانی به وجود می آیند .به همین دلیل یکی از شروط لازم برای انتخاب کردن یک جعبه آتش نشانی مناسب ضخامت ورق آن است و جعبه که انتخاب نادرست باشد عملکرد خودش را در هنگام حادثه نشان می دهد و برای اصلاح آن بسیار دیر است .

جنس ورق جعبه های آتش نشانی

جنس جعبه آتش نشانی هم یکی از موارد موثر در ساختن جعبه است.

اهمیت جایگاه و حساسیت کارکرد جعبه آتش نشانی : اگر استحکام جعبه از بین برود به عنوان مثال دیگر نمی توان در مواقع ضروری در جعبه را باز کرد .البته ناگفته نماند که طراحان و مهندسان آتش نشانی قطعا معماران نکته سنج را درک کرده و می توانند انواع طرح ها و اندازه جعبه آتش نشانی در کاربرد های مختلف را بسازند. به این نکته توجه داشته باشیم که هدف اصلی آنها تامین ایمنی در برابر آتش سوزی و حوادث است و زیبایی در اولویت دوم آن قرار دارد. پس در هنگام طراحی جعبه های آتش نشانی سفارشی نباید از الزامات ایمنی و آتش نشانی غافل بشویم.

ورق های فولادی مستحکم که توسط کارخانه های معتبر و تحت فرآیند های کنترل شده و دقیق شرط لازم برای حفظ استحکام جعبه های آتش نشانی در طول زمان است .

استفاده از ورق های مختلف استیل برای جعبه های آتش نشانی برای محیط های مرطوب و خورنده راهکاری است که باید حتما رعایت شود .

 

نوع پوشش رنگ مورد استفاده در ساخت جعبه آتش نشانی

یکی از کارکرد های مهم پوشش رنگ در تجهیزات مختلف محافظت بدنه است که هم از خوردگی و زنگ زدن جلوگیری می کند و هم جعبه آتش نشانی را زیبا تر می کند .همچنین ورقه های فولادی روغنی مورد استفاده در فرآیند ساخت جعبه های آتش نشانی مقدار زیادی آلودگی و چربی بر روی سطوح خود هستند که باعث عدم چسبندگی مناسب پوشش رنگ روی جعبه خواهد شد. در آخر وقتی فرآیند رنگ کاری انواع آزمایشات کنترل کیفیت رنگ مانند آزمون های ضخامت سنجی و شبیه سازی شرایط مخرب واقعی روی جعبه ها انجام شود تا کیفیت پوشش رنگ تضمین شود .

کیفیت قفل جعبه آتش نشانی

وقتی شما در جایی نشستید که یک آتش سوزی یا حادثه ای رخ می دهد باید خود را سریعا به نزدیک ترین جعبه آتش نشانی برسانید و با استفاده از قرقره یا خاموش کننده ای که داخل آن قرار دارد حریق را در مراحل اولیه اطفا نمایید. وقتی به جعبه می رسید اگر جعبه قفل باشد و محل کلید آن نامعلوم باشد آسیب های جانی زیادی به افراد می رساند .

 

بر اساس قوانین سازمان آتش نشانی جعبه آتش نشانی باید با قفل آسان بازشو ساخته شود تا در هنگام حادثه آتش افراد بتوانند راحت آن را باز کنند در غیر این صورت وجود یک جعبه آتش نشانی پر از بهترین تجهیزات اطفای حریق هم باشد اگر درب جعبه را نتوانیم در هنگام حادثه باز کنیم هیچ تفاوتی با نبود آن وجود ندارد. همچنین زمانی که برای باز شدن درب جعبه آتش نشانی سپری می شود ثانیه به ثانیه آن می تواند مهم و حیاتی باشد و باعث گسترش سریع آتش می شود .

در صورت هدر دادن زمان و باز نشدن درب آتش نشانی ممکن است حریقی که می توانستیم با یک هوزریل یا خاموش کننده آتش نشانی مهار کنیم شاید آنقدری دیر شود که حتی نیروی حرفه ای آتش نشانی هم قادر به مهار کردن آن نباشند .

منبع : وب سایت مزینانی

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.