تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

خرید کارت گرافیک یکی از دغدغه های افرادی است که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند یا گیمر هستند، خرید کارت گرافیک بین تعداد زیادی از مدل ها با کارایی های متفاوت و قیمت هایی متفاوت بسیار سخت است.

برای خرید کارت گرافیک باید چندین نکته را در نظر گرفت که با توجه به آن ها می‌توانید بهترین کارت گرافیک مناسب کارتان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

در ادامه این مقاله برایتان نکته های مهم خرید کارت گرافیک را شرح داده ایم با ما همراه باشید.

 

کارت گرافیک چیست؟

تصاویری که شما روی مونیتور هایتان مشاهده می‌کنید توسط سخت افزاری به نام کارت گرافیک تولید می‌شود، کارت گرافیک تصویرها را به داده هایی قابل تشخیص برای سیستم تبدیل می‌کند و مونیتور اون داده ها را گرفته و نمایش می‌دهد.

حال هر چه کارت گرافیک قوی تر باشید تصاویر واضح تر و با کیفیت تر خواهند بود که این مسئله برای افرادی که کارهای گرافیکی مثل ادیت انجام‌ می‌دهند و کسانی که گیم بازی می‌کنند بسیار مهم است.

 

نکات خرید کارت گرافیک

شاید فکر کنید که در خرید کارت گرافیک باید نکاتی چون انواع کارت ها، انواع برندهای موجود کارت گرافیک، انواع پردازشگرها و قیمت را مورد توجه قرار دهید؛ اما مهم‌ترین نکته ای که در خرید کارت گرافیک باید به آن توجه کرد، قابلیتی است که شما از کارت گرافیک انتظار دارید.

در ادامه برایتان پارامترهای مهم خرید کارت گرافیک را بررسی کرده ایم‌.

برای کارایی بالا باید مبلغ بالا پرداخت

یکی از نکات مهم در خرید کارت گرافیک که باید اول از همه بدانید این است که برای خرید کارت گرافیک با کارایی بالا، هزینه بالایی نیز باید بپردازید؛ اما نکته مهم اینجاست که آیا خرید یک کارت گرافیک گرانقیمت با کارایی بالا بدرد سیستمی که شما دارید می‌خورد؟ در بیش‌تر مواقع جواب این سوال خیر است، زیرا کارت گرافیک هایی با کارایی بالا، سیستم هایی قوی و بالا نیز می‌خواهند.

برای خرید کارت گرافیک اول سیستم خود را ارزیابی کنید و بعد با توجه به آن می‌توانید کارت گرافیک مناسب را پیدا کنید.

 

بحث هماهنگی یا compatibility را در نظر داشته باشید

نکته بعدی که برای خرید کارت گرافیک باید به آن توجه شود. اندازه کارت گرافیک است، اول اندازه کارت گرافیک را با مادربوردتان مقایسه کنید و توجه داشته باشید که تجهیزات داخل case نباید با هم برخورد فیزیکی داشته باشند.

همچنین موقع خرید باید دقت کنید که کارت گرافیک به منبع تغذیه خارجی احتیاج دارد یا خیر و یا کارت گرافیک احتیاج به کابل اختصاصی دارد یا خیر، این ها موارد مهمی هستند که باید قبل از خرید چک کنید.

 

اولویت قرار دادن RAM

یکی از اولویت ها در خرید کارت گرافیک اندازه حافظه RAM کارت گرافیک می‌باشد، هرچه قدر میزان حافظه آن بیش‌تر باشد کارت گرافیک پردازش های تصویری بهتری ارائه خواهد داد.

بعد از حافظه، نوع RAM نیز مهم است، کارت گرافیک های بسیار خوب از نوع DDR3 هستند، البته امروزه نوع های بهتری از RAM نیز در بازار موجود است؛ اما این نوع RAM یکی از شناخته شده ترین ها می‌باشد.

 

خنک کننده های Reference و Non_Reference

کارت گرافیک هایی که توسط شرکت اصلی ساخته و وارد بازار می‌شوند، کارت های Reference و کارت گرافیک هایی که توسط شرکت های فرعی دستکاری می‌شوند را Non_Reference می‌گویند.

کارت های Reference دارای یک سیستم خنک کننده بوده و کارت های Non_Reference دارای دو سیستم خنک کننده هستند، به همین دلیل کارت گرافیک های Non_Reference کارایی بهتری داشته و حتی سیستم های خنک کننده آن ها صدای کمتری نیز تولید می‌کند.

جالب است بدانید که کارت گرافیک های Non_Reference در فروشگاه های لوازم جانبی کامپیوتر در جزیره کیش با قیمت های بسیار مناسبی پیدا می‌شوند، برای سفر به این جزیره زیبا می‌توانید از تور ارزان ‌کیش استفاده کنید.

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.