تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

اگر می‌خواهید از اسکریپت خاصی روی سایت خودتان استفاده کنید، باید به فکر خرید هاست مناسب برای آن باشید. زیرا نصب بسیاری از اسکریپت‌های نیاز به ساخت دیتابیس روی هاست دارد. اما « اسکریپت چیست؟»،« چگونه باید آن را نصب کرد؟» و « بهترین هاست برای نصب اسکریپت شامل چه مواردی است؟».
در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را بیان می‌کنیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید و بتوانید از انواع مختلف اسکریپت‌ها روی وب‌سایت خودتان به راحتی استفاده کنید.

 

اسکریپت چیست و چگونه باید آن را نصب کرد؟

اسکریپت (Script) یا اسکریپتینگ (Scripting) شامل دستورات یا دستورالعمل‌های کوتاه و کاربردی گفته است که برای انجام وظایف مختلف در کامپیوتر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی به کار می‌روند. اسکریپت‌ها به طور معمول با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند جاوا اسکریپت، پایتون، روبی و پرل نوشته می‌شوند و می‌توانند به عنوان ابزاری برای حل مسائل مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و خودکار‌کردن فرآیندهای تکراری به کار روند. به این صورت دیگر نیاز نیست تا کارهای تکراری را خودتان انجام دهید و این موارد به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

 

برای مثال، در وب‌سایت‌ها اسکریپت‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از کد HTML و CSS استفاده شوند تا صفحه وب را دینامیک‌تر کنند و نحوه نمایش صفحات را بهبود دهند تا برای کاربران جذاب‌تر شود و تعامل آن‌‌ها را با این صفحات بیشتر کنند. همچنین اسکریپت‌ها می‌توانند برای پردازش داده‌ها، ایجاد گزارشات، پخش موزیک و بسیاری کارهای دیگر به کار رود و فرآیند آن‌ها را راحت‌تر کند.

 

نحوه نصب اسکریپت به چه صورت است؟

به طور کلی اسکریپت به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول مواردی هستند که برای نصب نیاز به دیتابیس ندارند؛ اما برای فعال‌کردن و نصب دسته دوم، نیاز به دیتابیس و خرید هاست دارید. انواع مختلف از هاست‌ ها متفاوتی را می‌توانید به کار بگیرید. در قسمت‌های بعد بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد و توضیحات لازم را در مورد آن‌ها می‌دهیم.
برای تشخیص نوع اسکریپت خودتان، باید به فایل config اسکریپت موردنظر مراجعه کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر در این فایل قسمتی برای ورود اطلاعات دیتابیس وجود داشت، شما باید اقدام به ساخت آن و خرید هاست کنید. البته برای این کار، روش دیگری نیز وجود دارد. در این روش، باید آن را نصب کنید، اگر به خوبی کار کرد که نیاز به دیتابیس ندارد؛ اما در صورت ارائه خطاهایی مانند Cannot Connect to database یا Database Error، باید برای درست‌ کار کردنش، اقدام به ساخت دیتابیس کنید.

 

برای نصب اسکریپت با استفاده از دیتابیس، باید اقدام به ایجاد یک دیتابیس در هاست خودتان کنید. البته سرور مورد نظر قابلیت پشتیبانی از اسکریپت مورد نظر را داشته باشد که باید به این موضوع در هنگام خرید هاست برای اسکریپت توجه کنید. سپس نیاز است تا برای دیتابیس ایجاد‌شده روی هاست پرسرعت خودتان، یوزر و پسورد مناسب قرار دهید. بعد از انجام این کار، باید اطلاعات مختلف دیتابیس ساخته‌شده در هاست شامل نام، یوزرنیم و پسورد آن را به اسکریپت مورد نظر خودتان منتقل کنید.

 

جهت انجام این کار، باید آن‌ها را کپی کنید و سپس وارد فایل Config یا Connect آن شوید. سپس این موارد را در قسمت‌های مشخص‌شده زیر وارد کنید:

[php]
[‘dbname’] = محل ورود نام دیتابیس

[‘username’] = محل وارد‌کردن یوزرنیم

[‘password’] =
محل وارد‌کردن پسورد دیتابیس ساخته‌شده در هاست
[/php]

در هنگام وارد کردن اطلاعات دیتابیس ساخته‌شده در هاست با کیفیت، باید آن‌ها را در بین ‘ ‘ قرار دهید، وگرنه با پیغام خطا مواجه می‌شوید. بنابراین باید به آن توجه ویژه داشته باشید. این کار را نیز باید در یک فایل نوت پد یا موارد مشابه انجام دهید. پس از انجام این کار، باید فایل مورد نظر را ذخیره و کپی کنید تا بتوانید آن را به داخل اسکریپت مورد نظر خودتان انتقال دهید.
بعد از انجام این کار، یا خود اسکریپت به صورت خودکار نصب می‌شود، یا نیاز به installer برای کارکردن دارد. برای تشخیص این موضوع می‌توانید به فایل readme اسکریپت موردنظر مراجعه کنید، زیرا در این قسمت، نیاز یا عدم نیاز به installer به طور کامل مشخص شده است. در این فایل مشخص‌شده است که برای نصب باید به چه آدرسی بروید. بعد از وارد کردن این آدرس در مرورگر، وارد صفحه نصب اسکریپت می‌شود، باید اطلاعات موردنیاز در آن را به درستی مشخص کنید تا بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید.

 

نکات مهمی که باید در هنگام نصب اسکریپت به آن توجه کنید

دقت کنید که بعضی از اسکریپت‌ها برای کارکردن نیاز به Import کردن یک سری اطلاعات اضافه روی دیتابیس قرار گرفته در هاست دارند. این اطلاعات در فایلی با پسوند SQL ذخیره شده‌اند. شما برای وارد کردن این اطلاعات پس از خرید هاست و ساخت دیتابیس، ابتدا به قسمت phpMyAdmin وارد شوید، از آن‌جا دیتابیس مورد نظر خودتان را پیدا کنید و با استفاده تب سمت چپ وارد آن شوید. سپس باید گزینه Import را از موارد قرار گرفته در قسمت بالایی انتخاب کنید. در صفحه جدید باید انتخاب Browse را به انجام برسانید و فایل sql مربوط را از این طریق پیدا و آپلود کنید. در آخر با انتخاب گزینه Go مراحل مورد نیاز برای انجام این کار، به طور کامل تمام می‌شود.

 

باید توجه داشته باشید که یوز ساخته‌شده دیتابیس، باید در این بستر قرار گرفته روی هاست، Add شده باشد. وگرنه با پیغام و خطا مواجه می‌شوید. همچنین، برای امنیت بیشتر، فایل installer را همواره از روی دیتابیس هاست پاک کنید.

 

خرید هاست برای نصب اسکریپت

در قسمت‌های تعریف دقیق اسکریپت، نحوه نصب آن و نکات مهم برای انجام آن را برای شما ذکر کردیم. اما در این قسمت قصد داریم، دو مورد از بهترین هاست ها برای نصب اسکریپت را به شما معرفی کنیم و توضیحات مختصری در مورد مشخصات آن‌ها بدهیم. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

هاست ابری؛ سادگی‌ میزبانی اشتراکی به همراه قدرت سرور ابری!

هاست لینوکس

هاست لینوکس، یکی از سرورهایی است که تطابق کاملی با اسکریپت‌ها را دارد و می‌توان از آن‌ها برای این موضوع به راحتی استفاده کرد. شما می‌توانید اسکریپت‌های مختلفی مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و بسیاری موارد دیگر را به راحتی روی این سرور نصب کنید. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هاست لینوکس جهت نصب اسکریپت به شمار می‌آید. در ادامه برخی از ویژگی‌های این سرور را به شما معرفی کردیم و توضیحات لازم پیرامون آن‌ها را بیان کردیم.

 

تغییر مکان راحت آن
شما به راحتی می‌توانید مکان سرور لینوکس خودتان را تغییر دهید و در این جهت محدودیتی ندارید که مزیت مهمی به شمار می‌آید.

 

ارائه آمار سخت‌افزاری قوی
این هاست، به شما آمار کاملی از میزان مصرف سخت‌افزارهای توسط اسکریپت‌ها و موارد مختلف را ارائه می‌دهد. به این صورت می‌توانید در هر زمان نسبت به آن‌ها اطلاعات داشته باشید و بهینه‌سازی آن را به خوبی انجام دهید. به همین دلیل یکی از بهترین هاست ها برای نصب اسکریپت، لینوکس است.

 

هاست ویندوز
هاست ویندوز، یکی دیگر از سرورهای مناسب برای نصب اسکریپت به شمار می‌آید و می‌تواند به خوبی نیازهای شما در این جهت را برآورده کند. در ادامه برخی از دلیل‌های این ادعا را برای شما بیان می‌کنیم تا به اطمینان کاملی در این زمینه مهم برسید.

پشتیبانی از انواع مختلف اسکریپت‌ها
این نوع هاست از بیش از 284 نوع اسکریپت پشتیبانی می‌کند. البته در صورتی که از کنترل پنل Plesk استفاده کنید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا بتوانید انواع مختلف آن‌ را به کار بگیرید.

 

امکان نصب خودکار اسکریپت‌های مختلف

شما می‌توانید به راحتی، اسکریپت‌هایی که نیاز به دیتابیس ندارند را روی این هاست نصب کنید و در این جهت محدودیتی برای شما وجود ندارد. بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید هاست شما به حساب می‌آید.

 

جمع‌بندی
برای نصب بسیاری از اسکریپت‌ها نیاز به هاست دارید. زیرا باید برای آن‌ها دیتابیس ایجاد کنید. اما تمامی سرورهای قابلیت پشتیبانی از انواع این موارد را ندارند، بنابراین باید خرید هاست را با دقت بسیار بالایی انجام دهید تا در این زمینه دچار مشکل نشوید. در این مقاله برای شما تعریف اسکریپت، نحوه نصبش را شرح دادیم و دو نمونه از بهترین هاست ها برای نصب اسکریپت را به شما معرفی کردیم تا در این زمینه مشکل نداشته باشید.

 

در قسمت نظرات به ما بگویید، شما از کدام هاست برای نصب اسکریپت استفاده می‌کنید؟

دسته بندی : آموزش

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.