تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

بسیاری از افراد، زمانی که با سوال پایتخت ترکیه کجا است مواجه می ‌شوند، پاسخ شان شهر استانبول است، اما باید گفت که این پاسخ اشتباه بوده و پایتخت کشور ترکیه شهر دیگری است. کمال آتاتورک به عنوان اولین رئیس جمهور کشور ترکیه در دوران ریاست جمهوری خود شهر آنکارا به عنوان پایتخت سیاسی کشور ترکیه انتخاب کرد و از آن زمان تا به امروز، آنکارا به عنوان پایتخت سیاسی کشور ترکیه شناخته می شود. با ما همراه باشید تا نگاهی به پایتخت کشور ترکیه انداخته و شهر آنکارا را به شما معرفی کنیم.

پایتخت ترکیه

اگر به واسطه حضور در لحظه آخر علاقه مند بودید تا سری به آنکارا زده و از پایتخت این کشور ترکیه دیدن کنید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

 

اولین موضوع آن است که آنکارا پس از استانبول به عنوان دومین شهر بزرگ کشور ترکیه شناخته می شود. این شهر که نسبتا جدید و مدرن است، جمعیتی نزدیک به ۶ میلیون نفر دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی، آنکارا در مرکز کشور ترکیه واقع شده است و شاهراه تجاری این کشور محسوب می شود.

 

تبدیل شدن به پایتخت سیاسی کشور ترکیه باعث شده تا آنکارا در سال‌ های اخیر رشد بسیار زیادی داشته باشد. علاوه بر این، باید به این موضوع که این شهر با وجود مدرن‌ شدن و نوسازی های بسیار زیادی که بر روی آن انجام شده است، اما همچنان دارای بخش های تاریخی با بافت قدیمی بسیار زیاد است و اگر علاقه دارید تا به یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه سفر کنید، به شما پیشنهاد می ‌کنیم که حتماً به سراغ شهر زیبای آنکارا بروید و از این شهر دیدن کنید.

 

به دلیل تبدیل شدن شهر آنکارا به پایتخت سیاسی کشور ترکیه، در حال حاضر نهادهای دولتی و شرکت‌ های تجاری بسیار بزرگی در شهر آنکارا حضور دارند. حتی دانشگاه های مهم کشور ترکیه نیز در شهر آنکارا هستند و افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند باید به شهر آنکارا بروند. موقعیت این منطقه باعث شده تا آنکارا به عنوان شاهراه ارتباطی و حمل و نقل کشور ترکیه محسوب شود.

 

امروزه از نظر سیاسی و اقتصادی، آنکارا نقش بسیار مهمی را در کشور ترکیه ایفا می ‌کند و به همین دلیل افرادی که قصد دارند تا در کشور ترکیه سرمایه‌ گذاری کرده و کسب و کار تازه ‌ای را در این کشور به وجود آورند، آنکارا به عنوان مقصد خود انتخاب می ‌کنند.

زندگی در پایتخت ترکیه

اگر قصد دارید تا به کشور ترکیه مهاجرت کنید باید به این موضوع توجه داشت که به صورت کلی زندگی در کشور ترکیه بسیار آسان بوده و افراد می ‌توانند با امنیت بسیار زیادی در این کشور زندگی کنند.

 

یکی از موضوعات بسیار مهم که سبب شده تا عموم مهاجرین خاورمیانه، ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند، هزینه های پایین زندگی در این کشور است. البته آنکارا به نسبت دیگر شهرهای این کشور به دلیل شرایط سیاسی که دارد، کمی به نسبت سایر نقاط کشور ترکیه گران قیمت تر است، اما همچنان می ‌تواند آن ها را به عنوان یکی از ارزان ‌ترین شهرهای خاورمیانه نامید.

 

یک خانواده ۴ نفره تقریباً برای زندگی در آنکارا ماهیانه تنها به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار درآمد نیاز دارند تا بتوانند تمامی هزینه ‌های خود را پرداخت کنند و این موضوع باعث شده تا افرادی که قصد دارند تا زندگی اقتصادی و بسیار ارزان قیمتی را تجربه کنند، به شهر آنکارا رفته و در این شهر زندگی تازه ‌ای را شروع کنند.

 

شما نیز می توانید به شهر آنکارا رفته و با مهاجرت به کشور ترکیه مسیر تازه ای را آغاز کنید. همسایگی این کشور با ایران، اشتراکات فرهنگی و… باعث شده تا زندگی در ترکیه برای ایران سخت نباشد و افراد بتوانند به راحتی به این کشور مهاجرت کنند.

گرانی در پایتخت ترکیه

همان طور که پیش از این گفته شد، شاید به دلیل این که آنکارا پایتخت کشور ترکیه است، به نسبت دیگر شهرهای این کشور، قیمت ‌ها در آن بیشتر از سایر نقاط باشد، اما به صورت کلی آنکارا یک شهر ارزان قیمت بوده و شما می توانید به راحتی در آن زندگی کنید.

 

البته باید گفت که کشور ترکیه نیز دارای تورم است و هر ساله شاهد رشد قیمت ها در این کشور هستیم، اما این تورم به قدری نیست که زندگی افراد دچار مشکل شود. طبق بررسی‌ های صورت گرفته، تورم کشور ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۰ به شکل نزولی در حال کاهش است و این کشور با عبور از بحران اقتصادی سال ۲۰۱۹ حالا به نقطه قابل قبولی از نظر شاخص تورم رسیده است و شاخص تورم این کشور عدد ۱۰ درصد را نشان می ‌دهد که میزان قابل قبولی از تورم است.

زندگی در آنکارا

طبق بررسی‌ های صورت گرفته توسط موسسات حرفه ای در زمینه بررسی هزینه های زندگی در شهرهای مختلف دنیا، آنکارا به نسبت شهر تهران نزدیک به ۳۰۰ درصد ارزان ‌تر است و شما می توانید با کمترین هزینه، زندگی بسیار خوبی در شهر آنکارا داشته باشید.

 

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که برای آن که زندگی شما در پایتخت ترکیه دچار مشکل نشود، بهتر است تا پیش از آن که آنکارا را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده و به این شهر مهاجرت کنید، در یک تور ترکیه شرکت کرده و آنکارا از نزدیک ببینید تا بتوانید دیده خوبی در رابطه با این شهر داشته باشید، زیرا ممکن است سبک زندگی مردم این کشور با تصورات شما یکسان نبوده و در این زمینه دچار مشکل شوید.

 

توجه به این نکته لازم و ضروری است که برای آن که بتوانید زندگی خوبی در کشور ترکیه و شهر آنکارا داشته باشید لازم است تا درآمد قابل قبولی داشته باشید. برای کسب درآمد بیشتر در کشور ترکیه و شهر آنکارا نیاز است تا فرد تخصص خاصی در یک زمینه داشته باشد.

 

افراد متخصص در کشور ترکیه شرایط بسیار خوبی داشته و درآمدهای بالایی دارند و همین دلیل افرادی که قصد دارند تا از ایران مهاجرت کرده و به ترکیه بروند، بهتر است تا با داشتن یک مهارت و تخصص خاص کشور را ترک کنند تا در ترکیه دچار مشکل نشده و زندگی خوبی داشته باشند. تخصص مهم ترین موضوعی است که در هر کشور می تواند به شما کمک کند تا زندگی راحتی داشته باشید.

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.