تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

شرکت سئو یا به زبان دیگر شرکت‌های سئوکار، شرکتی است که خدماتی در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو ارائه می‌دهد تا به هر چه بیشتر دیده‌شدن آن در نتایج جستجو گوگل کمک کند. هر چه وب‌سایت شما بهتر برای موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل بهینه شده باشد، احتمال کسب رتبه بالاتر صفحات سایت در نتایج جستجو بیشتر می‌شود. به‌عبارت‌دیگر:

شرکت سئو برای آسان کردن مسیر سئو سایت شما به کمکتان خواهد آمد.

تعداد این شرکت‌ها در حال حاضر کم نیستند و هرکدام صحیح یا غلط در این زمینه ادعایی دارد؛ اما چگونه می‌توانیم با خیال راحت یک شرکت سئو را باتوجه‌به ملاک‌های قیمت سئو، خدمات سئو و … انتخاب کنیم؟ برای انتخاب یک شرکت یا یک تیم متخصص باید به این موارد توجه کنیم!

 

۱.اهداف خود را برای انتخاب شرکت سئو مشخص کنیم!
اول‌ازهمه باید به این نکته توجه داشته باشیم که سئو در کوتاه‌مدت نتیجه مدنظر را نمی‌دهد یا به‌اصطلاح معجزه نمی‌کند  اما در بلندمدت فرایند بسیار عالی از لحاظ تأمین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI مناسب است. برخی از کسب‌وکارها انتظار ترافیک کاربر بسیار زیاد بعد از مدت یک‌ماهه روی سایت خود هستند که این کاملاً نشدنی است.
باید اهداف خود را مشخص کنیم و برای آن بازه زمانی تعیین کنیم. اگر شرکت سئو خوبی را انتخاب کرده باشیم، بدون قول رتبه دادن بعد از چند ماه به نتایج مناسبی می‌رسیم. بهترین شرکت سئو، به‌صورت ماهیانه گزارش کاری از نحوهٔ انجام کارها و میزان پیشرفت پروژه در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

۲.نمونه کارهای آن شرکت سئو را بررسی کنیم!
در مسیر انجام فرایند سئو سایت و انتخاب یک شرکت سئو باتجربه، ما باید تجربه کاری آن‌ها را بررسی کنیم و همچنین نمونه کارهای انجام شده توسط آن‌ها را مشاهده نماییم تا با استفاده از این آنالیز بدانیم که میزان مهارت آن شرکت برای انجام سئو و بهینه‌سازی سایت چگونه است.
به‌علاوه باید بدانیم، هیچ شرکتی وجود ندارد که رضایت صددرصدی کارفرمایان خود را جلب کند. سئو یک علم دقیق نیست و به‌هیچ‌وجه با قطعیت نمی‌توان قول یک رتبه خاص را داد به‌ویژه اینکه رقابت در برخی صنایع به‌شدت زیاد است.

 

۳.بودجه ما برای انجام سئو سایت چقدر است!
به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، باید میزان بودجه‌ای که برای سئو هزینه می‌کنیم را مشخص کنیم. بسیار اهمیت دارد که بدانیم فرایندهای سئو سایت مانند تبلیغات کلیکی و گوگل ادز، نتایج فوری به ما نمی‌دهند اما با برنامه‌ریزی‌های سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله می‌توان نتایج مناسبی از سئو دریافت کرد.
تفاوت سئو یا تبلیغات در این است که نتایج تبلیغات اینترنتی فوری و ملموس است و بهینه‌سازی سایت برای دریافت ورودی طبیعی (Organic traffic) به زمان نیاز دارد. اما برعکس تبلیغات که به‌ازای هر یک کلیک، شما مبلغی باید بپردازید، وب‌سایتی که سئو می‌شود بعد از مدتی، ورودی‌های زیادی را به‌صورت رایگان برای ما دارد.
بودجه‌بندی ما برای سئو باید بر اساس فاکتورهای میزان رقابت، اهداف و مدت‌زمان بازگشت سرمایه تخمین زده شود. اما باید بدانیم که قیمت سئو بر پایه چه ملاک‌هایی توسط شرکت سئو یا یک سئوکار مشخص می‌شود!

 

ملاک‌های تعریف تعرفه و قیمت خدمات سئو سایت
باید بدانیم که هزینه آمدن به صفحه اول گوگل و گرفتن رتبهٔ سئو در طولانی‌مدت، نه‌تنها برای شما هزینه به‌حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به سرمایه نیز می‌شود.
همچنین اگر شما برای قرارگرفتن در صفحات اولیهٔ نتایج جستجو از شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، تلگرام و …) برای گسترش کسب‌وکارتان در فضای اینترنتی استفاده کنید، عملاً هزینه‌ای چندین برابر هزینه‌ای را می‌پردازید که در زمینهٔ سئو سایت برای گرفتن رتبه خواهید پرداخت.
باتوجه‌به بحث سرمایه‌گذاری در خدمات سئو، نه‌تنها آن هزینه بلکه چندین برابر آن به شما برمی‌گردد. اما الان به چند مورد از موارد تأثیرگذار بر قیمت سئو می‌پردازیم.

 

ملاک اول | تعداد کلمات کلیدی
باید بدانیم که بهینه‌سازی سایت بر پایه تعداد کلمه کلیدی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که هرچقدر تعداد کلیدواژه‌ها بیشتر باشد، انرژی و زمانی که برای سئو کردن آن‌ها گذاشته می‌شود نیز بیشتر خواهد بود.

 

ملاک دوم | فوریت پروژه
صبر شما چقدر است؟ برای مشاهده نتیجه چقدر صبور هستید؟ اگرچه پیش‌بینی دقیق زمان رسیدن به نتیجه مطلوب دشوار است بااین‌حال مشابه خدمات در سایر حوزه‌ها در صورت فورس بودن پروژه میزان قیمت سئو وب‌سایت شما افزایش خواهد یافت.

 

ملاک سوم | موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار
اگر کسب رتبه در کلماتی که حاوی نام شهر شما هستند برای شما مهم است باید برای سئو محلی سایت تلاش بیشتری کرد. مثلاً کسب رتبه در کلیدواژه «هتل شیراز» نیاز به‌وقت و انرژی بیشتری دارد تا کسب رتبه در کلیدواژه «هتل اراک» چون کسب‌وکارهای بیشتری در حوزه گردشگری در شهر شیراز در حال رقابت با یکدیگر هستند تا شهر اراک.

 

ملاک چهارم | رقابت در حوزه کاری
یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت سئو، میزان رقابت در صنعت و حوزه آن کسب‌وکار است. حوزه‌های رقابتی نیاز به زمان و انرژی بیشتری برای کسب نتیجه قابل‌قبول دارند و این امر بر قیمت سئو پیشنهادی مؤثر است.

 

ملاک پنجم | وضعیت فنی سایت
وضعیت فنی سایت، تکنولوژی مورداستفاده در طراحی سایت و طول عمر دامنه روی هزینه سئو سایت تأثیر خواهد داشت. این که سایت شما از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می‌کند هم روی مبلغ پرداختی مؤثر خواهد بود.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که قیمت سئو برای انواع مختلف سایت‌ها همانند وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو و … متفاوت است.

 

ملاک ششم | تولید محتوا
اگر ما بخواهیم که تولید محتوا هم توسط شرکت سئو انجام شود، عموماً قیمت سئو افزایش میابد.

 

ملاک هفتم | رپورتاژ
یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت سئو، خرید رپورتاژ آگهی است که سبب افزایش اعتبار سایت و سرعت بخشیدن به اثربخشی بهینه‌سازی است. خرید رپورتاژ یکی از هزینه‌های پنهان برای بهبود سئو سایت است و یک سئوکار حرفه‌ای باید توانایی اولویت‌بندی و درنظرگرفتن بودجه منطقی از بابت هزینه و تعداد رپورتاژهای موردنیاز را داشته باشد.

سخن آخر
به‌صورت کلی باید بدانید که اگر شما کسب‌وکاری دارید که به فکر گسترش آن از طریق سئو سایت هستید، باید به انتخاب شرکت و تیم متخصص سئو و همچنین قیمت‌های انجام بهینه‌سازی توجه داشته باشید.

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.