تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس

در این مطلب قصد داریم نحوه ی رفع مشکل به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس را به شما دوستان آموزش دهیم. به‌روزرسانی‌ قالب و افزونه وردپرس از جمله اصلی ترین وظایفی می باشد که مدیران سایت‌های مختلف باید اهمیت ویژه‌ای برای آن  . در نسخه ۴٫۸٫۱ وردپرس به‌روزرسانی‌ هسته وردپرس و همچنین افزونه‌های نصب شده در آن بسیار ساده شده است و فقط با چند کلیک به سادگی می توانید به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس خود انجام دهید. اما در این نسخه از وردپرس، تعدادی از کاربران زمان به‌روزرسانی‌ خودکار سایت با مشکل مواجه شده‌اند.

پس برای حل این مشکل در ادامه با ما همراه باشید.

چرا به‌روزرسانی‌ خودکار وردپرس با شکست مواجه می‌شود؟

این مشکل می‌تواند دارای چندین علت باشد. مثلا احتمال دارد سطح دسترسی‌های پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس در هاست درست تنظیم نشده باشند. از دلایل دیگر می‌توان به فعال‌ بودن افزونه‌های امنیتی، زمان تعیین شده جهت پاسخ‌دهی سرور و همچنین حداکثر حافظه تعیین شده برای PHP اشاره کرد.

راه‌حل مشکل شکست به‌روزرسانی‌ خودکار وردپرس

قبل از آنکه‌ بخواهیم روشی را برای حل این مشکل بگوییم، اول نحوه عملکرد این قابلیت وردپرس، یعنی به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس را به شما آموزش می دهیم. فرض کنید شما قصد به‌روزرسانی‌ هسته وردپرس خود را داشته باشید، از طریق قسمت به‌روزرسانی‌ها بر روی به‌روزرسانی‌ کلیک می‌کنید و منتظر به پایان رسید آپدیت می‌مانید. ولی در پایان کار با گزارش مشکل به‌روزرسانی‌ مواجه می‌شوید که مانند زیر است:

پیام نمایش داده شده در بالا به شما می‌گوید که نصب با مشکل مواجه شده و وردپرس هنوز به ورژن جدید آپدیت نشده است. برخی از مشکلات در هنگام نصب به شما نمایش داده می‌شوند؛ به طور مثال در کد یکی مانده به آخر کد پیغام Could not copy file را مشاهده می‌کنیم و از طریق این پیغام می‌توانید فهمید زمان به‌روزرسانی‌ افزونه، یکی از فایل‌های مربوط به جاوا اسکریپت را نتوانسته کپی کند.

تعدادی از مشکلات هم وجود دارند که در زمان نصب به شما نمایش داده نمی‌شوند و شما تنها با پیغام شکست به‌روزرسانی‌ مواجه می‌شوید. در چنین مواقعی احتمال دارد IP کاربر جهت ورود به پیشخوان وردپرس قفل شود و با پیغام زمان موردنیاز جهت ورود دوباره مواجه شوید.

بررسی سطح دسترسی پوشه‌های وردپرس

یکی از مشکلاتی که ممکن است عامل شکست به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس باشد، سطح دسترسی پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس در هاست می باشد. برخی مواقع احتمال دارد با نصب افزونه این سطح دسترسی هم تغییر پیدا کند و یا حتی گاهی خود کاربر به اشتباه سطح دسترسی فایل‌ها را تغییر می‌دهد که باعث بوجود آمدن چنین مشکلی در وردپرس می‌شود. برای بررسی این مورد، وارد مسیر زیر در هاست خود شوید:

wp-content/upgrade

در مسیر بالا به دنبال فایلی به نام wordpress-4.tmp بگردید و سطح دسترسی آن را بررسی کنید. سطح دسترسی این فایل باید بر روی ۷۷۷باشد تا قابلیت آپدیت خودکار در وردپرس فعال شود.

غیرفعال‌سازی حالت امن در وردپرس

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس به واسطه آن با شکست مواجه شده باشد، مشکل فعال بودن حالت امن یاSafe Mode  در وردپرس می باشد. این حالت در PHP نسخه ۵٫۳٫۰ در دسترس است.

به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس

 برای حل این مشکل باید به مدیریت سرور اطلاع دهید و در صورتی که خودتان مدیر سرور هستید، باید قطعه کد زیر را در فایلhttpd.config قرار دهید تا حالت امن سرور شما خاموش شود:

به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس

با دو راه‌حل ارائه شده به احتمال زیاد مشکل شما حل شود و می‌توانید به آسانی از قابلیت به‌روزرسانی‌ خودکار وردپرس بهره‌مند شوید.

در کل یکی از قابلیت‌هایی که در ورژن ۴٫۸ به وردپرس افزوده شده‌، قابلیت به‌روزرسانی‌ خودکار در وردپرس می باشد. این قابلیت برخی مواقع برای تعدادی از کاربران به درستی کار نمی‌کند که دلیل آن را در این مطلب با دو راه‌حل کاربردی آموزش دادیم. با بکار بردن این دو راه‌حل می‌توانید مشکل خود را حل کنید و از امکان به‌روزرسانی‌ خودکار هسته وردپرس، قالب و افزونه‌های نصب شده بر روی آن بهره‌مند شوید.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

دسته بندی : آموزش ، وردپرس

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.