تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

SEO که در حقیقت مخفف عبارت search engine optimization است، در عرف طراحان وب سایت به فرایندی اطلاق می شود که از ابتدای طراحی صفحات یک وب سایت تا تولید محتوا و لینک سازی و غیره را در بر می گیرد.

آموزش تخصصی سئو آیلین وب یکی از آپشن های آیلین وب برای مخاطبان این سایت است.

متخصصین سئو تمام این فعالیت ها را جهت بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو (گوگل) با دقت انجام می دهند.

 

آموزش سئو SEO

برای سئو یک کلمه کلیدی باید آموزش دیده باشید و همه الگوریتم ها را بشناسید.

اولین نکته ای که قبل از هر چیزی در آموزش سئو باید در نظر داشت، این است که به غیر از یکسری نکاتی که به نوعی تقریبا همه صاحبان وب سایت ها می دانند، ممکن است ظرافت ها و دقت هایی در مباحث سئو وجود داشته باشد که به صورت رایگان نتوان آموزش دید.

 

لذا در این مقاله کاربردی، قصد داریم تا پیرامون نکات عمومی اما دقیق سئو توضیحاتی ارائه دهیم.

 

یادگیری زبان انگلیسی

برای تخصص در مباحث سئو حتما سعی کنید، زبان انگلیسی را تا حدی فرابگیرید که بتوانید یک متن انگلیسی را متوجه شوید. البته اگر بتوانید در حین آموزش زبان در همان حوزه سئو متن انگلیسی منابع را مرور کنید، به تدریج قدرت ترجمه شما بالا خواهد رفت.

 

الگوریتم های گوگل

F:\8A8\آموزش سئو\2.jpg

اگر هنوز اطلاعات کافی از الگوریتم های گوگل ندارید، توصیه می کنیم حتما آن چه که باید یک مبتدی از نحوه ی کار الگوریتم ها بداند، کسب کنید. البته نا گفته نماند که اگر یک شخصی بخواهد حرفه ای و تخصصی در زمینه سئو کار کند، به این مقدار از اطلاعات نباید بسنده کند. چرا که الگوریتم های گوگل هر از گاهی (به روزرسانی های سالانه، ماهانه، و حتی گاهی به طور روزانه) به روزرسانی می شوند.

 

بنابراین افرادی که می خواهند در زمینه سئو متخصص شوند، باید به زبان انگلیسی تا حدی تسلط داشته باشند که بتوانند به منابعی همچون moz.com و searchengineland.com و … مراجعه نمایند.

 

تولید محتوا

یکی دیگر از شاه کلیدهای سئو، بحث تولید محتواست که حتما قبلا با عبارت “محتوا پادشاه است” مواجه شده اید. گوگل از یک بازه زمانی به بعد، با کمک الگوریتم های جدیدش سایت های کپی کار را شناسایی و به نوعی جریمه کرد که این جریمه موجب پنالتی شدن سایت کپی کار می شد.

 

بنابراین تولید محتوای بهینه شده، برای قرارگیری لینک سایت در رتبه های اول گوگل بسیار حائز اهمیت است. برای محتوای بهینه سازی شده، باید به کلمات کلیدی موضوعی که در آن قلم می زنیم و همچنین لینک های داخلی و تگ های مورد استفاده دقت داشته باشیم.

 

سرعت بارگذاری صفحات سایت

یکی دیگر از آیتم های مهم در بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو، سرعت لود صفحات است که باید حتما حتما، تاکید می کنم حتما حتما به آن اهمیت داد. چرا که سرعت پایین بارگذاری صفحات سایت باعث خواهد شد که نرخ پرش و از دست رفتن مشتری زیاد شود.

برای تست سرعت سایت می توان از ابزارهایی مانند: PageSpeed Insights و website speed test و sitechecker و Gtmetrix استفاده کرد.

 

لینک سازی

لینک سازی تقریبا از قدیمی ترین مباحث سئو به شمار می آید. موتورهای جست و جو به خصوص گوگل، از طریق لینک ها وب سایت را دنبال می کنند. لذا مباحثی همچون لینک سازی هنوز هم مورد تایید متخصصین سئو می باشد. البته هرگونه لینک سازی مورد تایید نیست، بلکه لینک سازی اصولی تایید می شود.

 

لینک سازی را به دو صورت داخلی و خارجی باید انجام داد. لینک سازی داخلی به نوعی لینک سازی گفته می شود که در واقع درون محتوای تولید شده خودمان قرار می گیرد و به صفحات داخلی سایت ارجاع داده می شود. اما لینک سازی خارجی یا در اصطلاح بک لینک یا لینک بیلدینگ، به لینک هایی گفته می شود که از سایت دیگر به صفحات وب سایت ما داده می شود.

 

نکته ای که در اینجا لازم به ذکر است، این است که در لینک سازی باید به کلمات کلیدی نیز توجه داشت و در حقیقت، لینک دهی به کلمات کلیدی است که می تواند تاثیر بیشتری را داشته باشد.

 

بررسی سایت رقیب

رقابت در کلمات کلیدی بسیار تنگاتنگ است. به خصوص در این دهه های اخیر که کسب و کارهای زیادی با کلمات کلیدی مشابه فعالیت می کنند. بنابراین اگر بخواهید در کلمات کلیدی خود در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید، همیشه باید نگاهی هم به رقیب خود داشته باشید و نحوه ی بک لینک سازی و اشتراک گذاری محتوای تولید شده و فعالیت های دیگرش را زیر نظر بگیرید.

 

برای شناسایی بک لینک های رقیب خود می توانید از وب سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، کمک بگیرید و بک لینک های سایت رقیب را آنالیز کنید.

 

ابزارهای گوگل

همان طور که می دانید، گوگل یکی از قدرتمندترین موتورهای جست و جو و در عین حال محبوب ترین آن ها محسوب می شود. اما نباید فراموش کرد که حتما از ابزارهای فراهم شده توسط گوگل استفاده کنیم مانند گوگل وبمستر یا همان سرچ کنسول، آنالیتیکس.

 

برای هر صاحب سایتی لازم است که حداقل با سرچ کنسول آشنایی داشته باشد. زیرا با این ابزار می توانید سایت خود را به نوعی به گوگل معرفی کرده و اطلاعات مفیدی راجع به سایت خود به دست آورید.

 

اصطلاحات سئو

اگر قصد دارید تا به صورت حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت کار کنید، حتما باید اصطلاحات این دانش مانند سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری، سئو کلاه سیاه و همچنین اصطلاحات طراحی و برنامه نویسی سایت و خیلی از جزئیات دیگر را فرا بگیرید تا بهتر بتوانید به اندوخته های خود بیافزایید و پروژه های خود را حرفه ای پیش ببرید.

 

کلام پایانی

در مقاله آموزش سئو، سهی کردیم تا به صورت کلی به نکاتی اشاره کنیم که در راستای استارت یک شخص مبتدی طالب و علاقه مند به سئو مفید باشد. بنابراین برای شروع فراگیری سئو به فهرست زیر توجه کنید:

  • یادگیری زبان انگلیسی
  • آشنایی با اصطلاحات سئو
  • شناخت الگوریتم های گوگل
  • آشنایی کار با ابزارهای سرچ کنسول و آنالیتیکس
  • فراگیری دانش طراحی سایت و برنامه نویسی

و در نهایت باید با چگونگی لینک سازی فالو و نوفالو و بهینه سازی محتوا، همچنین محتوای یونیک و شناسایی کلمات کلیدی و متاتگ ها و سئو تصاویر و بهینه سازی سرعت سایت و خیلی از جزئیات دیگر آشنا شوید تا بتوانید به نتیجه دلخواه که قرارگیری لینک سایت در صدر نتایج گوگل است، برسید.

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات


برچسب ها :

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.