تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس

همه می‌دانیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس امروزه جزء بهترین‌هاست و این نمونه شدن را مدیون امکانات متعددی است. آیا این صحبت‌ها به معنی این است که وردپرس هیچ گونه اشکال و خطایی ندارد؟

مسلما خیر! وردپرس نیز مانند تمام سیستم‌های دیگر دارای مشکلاتی است اما خوبی آن در این است که برای هر مشکلی راه‌حلی ارائه می‌شود. مثلا یکی از ویژگی‌های بسیار مهم، وجود پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس است. اما به مرور زمان از سرعت آن کاسته می‌شود و دچار مشکل خواهد شد. باید چه کرد؟

پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس

پس از گذر زمان کاربران از کاهش سرعت وبسایت شکایت می‌کنند و دلیل آن کاملا مشخص است! وقتی از عمر وبسایت شما می‌گذرد عواملی از جمله تجمع کامنت‌ها، ایجاد شدن جداول پایگاه داده بر اثر نصب افزونه، عضویت کاربران در سایت و موارد بسیاری باعث پر شدن حجم پایگاه داده شده و طبیعی است که با کاهش سرعت وبسایت مواجه شوید. حال سوال اینجاست چگونه می‌توانیم پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس داشته باشیم؟

انتظارات شما: شما در انتهای این محتوای آموزشی باید از خود انتظار داشته باشید که بتوانید پایگاه داده خود را پاکسازی کرده و به آن سرعت ببخشید!

پاک‌سازی سریع پایگاه داده

قبل از اینکه بخواهیم به نکات طلایی برای ایجاد پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس بپردازیم بهتر است اولین گام را با پاکسازی و حذف موارد بی مورد و اضافی شروع کنیم. شاید الان با خود می‌گویید باز قرار است یک سری کدهای وردپرسی را به ما بدهند تا به سایت تزریق کنیم! اصلا نگران نباشید، قصد چنین کاری نداریم. اتفاقا می‌خواهیم یک افزونه سبک و کاربردی را برای این منظور معرفی کنیم تا دیگر به دنبال جای مناسب برای جایگذاری کدها نگردید.

با کمک افزونه wp Sweep می‌توانیم به راحتی و با تنظیماتی که دارد پایگاه داده را تمیز کنیم.

از نکات مهم برای داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد که تقریبا می‌توان گفت این نکات همانند قوانینی استاندارد و تست شده است.

۱- بک‌آپ

پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس

کار کردن با پایگاه داده یک اتفاق خطرناک است و ممکن است از بدشانسی دچار مشکلاتی اشتباه شوید و سایتتان از بین برود. پس از شما خواهش می‌کنیم قبل از هر کاری از پایگاه داده نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۲- خاموش کردن پایگاه داده به طور منظم

کاربران معمولا قالب و افزونه‌ای را نصب می‌کنند و بعد از مدتی فراموش می‌کنند آن را در وبسایت خود دارند. اما همه این موارد به صورت ناخواسته در پایگاه داده تجمع می‌کنند. این افزونه‌ها و قالب‌ها مراجع اضافی را به فایل‌های پایگاه داده اضافه می‌کنند و همین امر جلوی داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس را از شما می‌گیرد. در این زمان بهترین راه، پاک کردن سریع پایگاه داده پس از عملیات نصب است.

۳- استفاده از SQL

استفاده از SQL بهترین روش برای حفظ سلامت پایگاه داده است. زیرا از phpmyadmin استفاده می‌کند و با انتخاب پایگاه داده مشخصی فعالیت خود را انجام می‌دهد. phpmyadmin ابزار قدرتمندی برای مدیریت کردن پایگاه داده است پس مسلما می‌تواند مفید واقع شود.

۴- حذف کردن جداول مخرب

افزونه‌ها و قالب‌ها جداولی را برای مدیریت اطلاعات و کارایی خود اضافه می‌کنند و می‌سازند. این موضوع زمانی که کاربران تعداد زیادی افزونه و قالب روی سایت نصب می‌کنند، شدت می‌گیرد و مسلما جداول بی‌شماری در پایگاه داده ایجاد می‌شود. در اینجا پس از حذف افزونه‌ها باید اطمینان حاصل کنید که جداول نیز به طور کامل حذف شده‌اند.

پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس

۵- دفن اسپم‌ها

در وردپرس اسپم‌ها در انواع مختلف دیدگاه، نوشته‌ها و سایر بخش‌های محتوایی وجود دارند. این اسپم‌ها در پایگاه داده ایجاد شده و باقی می‌مانند. با کوئری SQL زیر می‌توانید تمامی آن‌ها را حذف کنید:

همچنین می‌توانید به صورت دستی جداول آن‌ها را پیدا کرده و حذف کنید تا پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس ایجاد کنید.

۶- استفاده استاندارد از تگ‌ها

معمولا برای نوشته‌ها از چندین تگ یا برجسب استفاده می‌کنید اما در انتخاب و استفاده آن‌ها باید دقت کنید. زمانی که از برچسب‌های بی فایده به تعداد زیاد استفاده می‌شود، فضایی در پایگاه داده اشغال خواهد شد. کوئری زیر در این مشکل به شما کمک می‌کند:

۱
DELETE FROM wp_terms wt INNER JOIN wp_term_taxonomy wtt ON wt.term_id = wtt.term_id WHERE wtt.taxonomy = ‘post_tag’ AND wtt.count = 0;

۷- بررسی Pingbackها

پینگ‌بک‌ها برای وبسایت‌های وردپرسی مفید هستند اما گاهی به صورت یک لینک شکسته درمی‌آیند که باید هر چه زودتر حذف شوند تا مشکلی در پایگاه داده ایجاد نکنند. برای حذف آن‌ها و داشتن پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس می‌توانید کوئری زیر را در نظر بگیرید:

۸- بازبینی‌ها

وبسایت‌های تجاری با مسائل کاملا جدی مواجه هستند. شما برای ایجاد نوشته‌ها گاهی آن‌ها را برای زمان خاصی، زمانبندی می‌کنید یا برای بازبینی قرار می‌دهید. همین امر خود باعث اشغال کردن حجم پایگاه داده خواهد شد. بهترین روش برای حل این مشکل، حذف تمامی آن‌هاست. زمانی که پستی قرار است منتشر شود پس آن را سریع‌تر منتشر کنید و در غیر اینصورت حذف نمایید.

جمع‌بندی

با نکاتی که در بالا گفته شد به راحتی می‌توانید پایگاه داده‌ای سریع و ایمن در وردپرس ایجاد کنید و دیگر نگران کندی سرعت وبسایت خود نباشید.

دسته بندی : آموزش

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.