تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

گوگل آنالیتیکس

اندازه‌­گیری، قدم اول و راه حل برای کنترل و بهبود عملکرد وبسایت مباشد.
برای اندازه گیری و بهبود عملکرد وبسایت­ خود، باید از  Goal در گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

Goal در گوگل آنالیتیکس

برای بررسی عملکرد کاربران از Goal استفاده می‌­شود،برای مثال، هنگامیکه یک کالا یا خدماتی را خریده‌اید، یک محتوا به سایت ارائه داده‌­اند (برای بازاریابی یا سایت‌­های تولید محتوا)، می‌‏توانید عملکرد کاربران را  مورد بررسی قرار دهید.

اگر قبلاً Goal در گوگل آنالیتیکس را نصب کرده­ اید و اطلاعات گرفته­‌اید؛ شاید برای شما جالب باشد که بررسی میزان ترافیکی که وبسایت­ شما دریافت کرده و اینکه این ترافیک‌­ها از کجا آمده‌ است.

چگونگی کارکرد Goal در گوگل آنالیتیکس

Goal در گوگل آنالیتیکس، تبدیل وبسایت شما را نشان می­‌دهد.این  تبدیل شامل فروش، ثبت‌­نام کاربران در لیست ایمیل، مشاهده ویدئو، دانلود فایل یا … باشد.

هنگامیکه میخواهید میزان موفقیت خود را سنجش کنید باید یک Goal در گوگل آنالیتیکس نصب کنید. و همچنین شما می‏توانید از Goal برای اندازه‌­گیری میزان موفقیت­ خود در بازاریابی آنلاین نیز استفاده کنید.

دسترسی به ارقام واقعی و داده­‌ها  در ارزیابی وبسایت­ شما دارای اهمیت است تا  برای بهبود کسب و کارتان بتوانید برنامه­‌ریزی کنید.
شما بدون این داده‌ها ،سایت­ خود را نمیتوانید بهینه­  یا ارزیابی بهتر از بازاریابی­‌تان داشته باشید صاحب  کسب و کار برای اینکه بداند آیا کمپین‌­های خاصی که به کار برده ، کار کرده‌­اند یا نه؟ صفحات فرود کار کرده اند یا نه؟ به Goal نیاز دارد برای اینکه کسب و کارش سریع‌­تر از آنچه که فکر می­‌کرده، رشد دهد.احتمالا  نگران  کار  و نصب با این ابزار، شده باشید، اما حتما این کار را انجام دهید.

راهنمای نصب Goal در گوگل آنالیتیکس

۱- ایجاد یک Goal جدید در ادمین

گوگل آنالیتیکس

در قدم اول باید یک Goal بوجود بیاورید. برای ایجاد آن، وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید و از منوی بالای صفحه، گزینه ادمین را انتخاب کنید. دقت کنید که اکانت شما درست است. چون با اکانت اشتباه یا بیشتر از یک اکانت در گوگل آنالیتیکس، نمی­توانید Goal را نصب کنید.

گوگل آنالیتیکس

بعدا در قسمت view و در مقابل گزینه Goals، می‌­توانید تعداد Goalها را ببینید. روی دکمه قرمز NEW GOAL  کلیک کنید تا یک Goal جدید ایجاد شود. دقت کنید تعدادشان محدود است!
بیشتر از ۲۰ تا Goal نمی‌­توانید بسازید، یا نمی­توانید Goal ایجاد شده را حذف کنید. 

۲- انتخاب گزینه Template یا Custom

گوگل آنالیتیکس

دکمه NEW GOALرا که زدید یک منوی جدید با لیستی از گزینه­‌ها باز می­‌شود. بین دو گزینه Template یا Custom یکی را انتخاب کنید.هر دو گزینه درست است. ما Template و بعدا گزینه Make a payment را انتخاب کردیم.

Template: بیشتر این نوع Goal برای کسب و کارهای رایج ساخته می‌­شود. مثل  نوبت­‌دهی پزشکی یا دندانپزشکی، رزرو هتل و.. و حتی برای وبسایت­‌های آموزش ویدئویی.
Custom: اگر Template را مناسب کسب و کار شما نیست،  Customرا انتخاب کنید.برای مثال یک سایت تجارت الکترونیک شاید گزینه Template را انتخاب کند؛ در حالی­‌که یک کسب و کاری که ویدئو در سایت خود دارد، گزینه Custom را انتخاب کند.

۳- انتخاب نوع GOAL

گوگل آنالیتیکس

در مرحله بعد، نامی برای Goal خود انتخاب کنید. نامی که انتخاب میکنید باید به هدفی که بخاطر آن، Goal را ایجاد کرده اید ارتباط داشته باشد.
چهار نوع Goal گوناگون هست.

URL Destination Goal: در این قسمت شما میتوانید مشتریان را به یک صفحه با آدرس ثابت هدایت ­‌کنید، که این صفحه می‏‌تواند یک صفحه تایید یا تشکر باشد. پس، هرموقع که کاربر به این صفحه هدایت شود، یک تبدیل به حساب می­‌آید.
Duration Goal: این گزینه حداقل مدت زمانی را که کاربران در وبسایت­ شما سپری می­‌کنند، را در نظر می­‌گیرد، که حداقل زمان را شما تنظیم می‌­کنید. 

Pages/Visit Goal: با این گزینه می‌­توانید، تعداد بازدیدکننده و  بازدید تعداد صفحات وبسایت شما را بررسی کنید و همچنین تعداد صفحات را شما میتوانید تنظیم ­‌کنید.

 Event Goal: با این گزینه میتوانید، ارزیابی کنید که آیا کاربران، ویدئو را اجرا کرده‌­اند یا نه؟ آیا روی دکمه­‌های شبکه‌­های اجتماعی کلیک کرده‌­اند یا نه؟ دانلود کرده‌­اند یا نه؟ یا… 

۴- اضافه کردن جزئیات Goal

بعد از انتخاب نوع Goal در گوگل آنالیتیکس باید جزئیات آن را هم تنظیم کنید. هر Goal جزئیات مربوط به خودش را دارد.

گوگل آنالیتیکس

جزئیات مربوط به Destination Goal

شما باید یک آدرس مربوط به صفحه تشکر یا تایید ایجاد کنید. در مقابل گزینه Equals toقسمتی برای وارد کردن آدرس وجود دارد. برای مثال آدرس­های www.mywebsite.com/thankyou.html would become /thankyou.html.

به تعداد هر بار هدایت کردن کاربر به این سایت، یک تبدیل ثبت می‌­شود.
سپس دو گزینه value و funnel وجود دارد. با فعال کردن value، به Goal شما به تعداد هر بار ثبت، یک ارزش پولی داده می‌­شود. ارزشی که هر Goal در گوگل آنالیتیکس برای شما دارد را در کادر بنویسید. Funnel  برای زمانی است که مسیر چند مرحله‌­ای را باید کاربر طی کند، تا یک Goal ثبت شود. برای مثال مراحل خرید توسط کاربر که شامل مراحل انتخاب، پرداخت و … است. 

جزئیات Duration Goal: در این نوع Goal شما باید مدت زمان را براساس ساعت، دقیقه و ثانیه تنظیم کنید. به ازای ماندن هر کاربر در سایت یک تبدیل ایجاد می‏‌شود.

جزئیات Pages/Visit Goal: باید تعداد صفحاتی که یک کاربر، باید بازدید کند تا یک تبدیل ایجاد شود را، وارد کنید.

جزئیات Event Goal: باید رویدادهایی را تنظیم کنید که قصد دارید به ازای هر یک از آن­ها، یک تبدیل ثبت شود. شکل زیر را ببینید:

گوگل آنالیتیکس

Category: دراین قسمت باید گروهی از رویدادهایی که درنظر دارید را تنظیم کنید؛ مانند تماشای ویدیو، …توسط کاربر.
Action:کاری  که شما می‌­خواهید، کاربران در وبسایت­تان انجام دهند، مانند کلیک کردن روی دکمه اجرای یک ویدیو یا روی دکمه دانلود را مشخص کنید.

Label: جزئیات بیشتری را به Goal خود اضافه می‌کنید،مانند نام ویدئو اجرا شده یا نام فایل دانلودی.
Value: این قسمت ارزش پولی هر رویداد را نشان می­دهد. اگر میخواهید تا ارزش آن یکسان با ارزش خود رویداد باشد، Yes را انتخاب کنید؛ اما اگر ارزشی گوناگون  نظردارید، دکمه No را بزنید.

 ۵- اضافه کردن Value و Funnel

 گزینه‌­های دیگری هم وابسته به نوع Goal نصب شده شما وجود دارند. باید این گزینه‌­ها را نسبت به کسب و کار خود تنظیم کنید، تا برای شما مفید باشند.

Value: با این گزینه، تبدیل‌­های خود را ارزش‌­گذاری پولی می‌­کنید. برای مثال اگر شما کالایی را ۴۲ دلار در سایت­تان می‌­فروشید، این گزینه را ۴۲ دلار تنظیم کنید. با اضافه کردن Value، به راحتی می‌‏توانید برگشت سرمایه خودتان از کانال‌­های مختلف مورد بررسی قراردهید.

Funnel: این قسمت  برای سایت­‌های تجارت الکترونیک مناسب است، تا تعداد کاربرانی که کالاها را به سبد خرید خود اضافه کرده‌­اند، یا افرادی که سایت را بدون نهایی کردن خرید، ترک کرده‌­اند را بررسی کنید. می‌­توانید از این داده‌­ها برای ایمیل مارکتینگ و بهینه­ سازی وبسایت کمک بگیرید. 

 Goal خود در گوگل آنالیتیکس کجا مشاهده کنید؟

گوگل آنالیتیکس

پس از نصب کردن Goal در گوگل آنالیتیکس باید بدانید،این داده‌­های مفید و جدید را کجا پیدا کنید. برای دیدن اطلاعات، وارد حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود شوید،از بالای صفحه گزینه reporting را انتخاب کنید. بعدا در سمت چپ، گزینه Conversions­ و سپس Goal در زیر آن را کلیک کنید. با انتخاب گزینه Overview یک صفحه در سمت راست باز می‌­شود. در قسمت می‌­توانید تعداد Goal را در بازه های زمانی گوناگون، نرخ تبدیل و اینکه هر Goal از کجا آمده­ است را مشاهده کنید.

با نصب Goal تمام داده­‌های لازم را شما دارید تا صفحات فرود وبسایت خود را بهینه کنید و برای رسیدن به نرخ تبدیل بهتر و بازگشت سرمایه بیشتر، تلاش‌­های بازاریابی داشته باشید.
از گزینه‌های گوناگون این تنظیمات نگران نباشید،برای نصب آن وقت زیادی لازم ندارید و با صرف کردن زمان کم، به داده­‌های بسیار باارزشی دسترسی خواهید داشت.

دسته بندی : آموزش

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.