تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

Structured Data

هر از گاهی در گوگل سئو به عبارات عجیب و غریب جدیدی برخورد می‌کنیم. ممکن هست نام Structured Data را شنیده باشید و ندانید Structured Data به چه معناست و آیا دردسر راه اندازی آن روی سایتتان ارزشش را دارد یا خیر؟!

Structured Data چیست؟

بطور کلی Structured data به داده‌هایی گفته میشود که بصورت معماری شده در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تشکیل یک واحد کل را داده‌اند. خب اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم، این داده ها بصورت معماری شده در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانیم بهتر به آنها دسترسی داشته باشیم. خب شاید بپرسید پس اگر اینطور هست پوشه‌های مدیریتی شرکت شما هم نوعی Structured Data هست؟! بله دقیقا همینطوره و حتی دیتابیس سایت شما هم یک Structured Data هست! در نتیجه هر داده‌ای که بصورت منظم در جایی قرار داده شود یک Structured Data هست.

خب حالا Structured Data چه ربطی به سئو داره؟

خب توی سئو هم Structured Data داریم که البته کمی با درایو D کامپیوتر قدیمی من متفاوت هست. 🙂 دیتای معماری شده توی سئو با استفاده از یک سری کد به صفحات HTML سایت شما اضافه خواهد شد و داده‌های درون صفحه را برای گوگل منظم می‌کند. این داده‌ها به گوگل می‌گویند که فلان صفحه را در نتایج جستجو فلان طور نمایش بده و یا مثلا این ستاره‌ها را زیر سایت من در نتایج نمایش بده!

آیا Structured Data فقط به ستاره‌دهی گوگل محدود می‌شود؟

طبیعتا خیر! Structured Data فقط مختص ستاره‌دهی گوگل نیست. اینطور در نظر بگیرید که گوگل هر کاری می‌کند تا محتوای صفحه را برای کاربر قابل فهم کند. البته قبل از کلیک کردن کاربر روی نتایج! و این کاریست بس جالب! از انواع مختلف داده‌های معماری شده گوگل می‌توان به BreadCrumb اشاره کرد که محتوای شما را به این شکل نمایش می‌دهد:

و قابلیت‌های بی شمار دیگر مثل اطلاعات شرکت شما که اگر همین الان نام Google را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید سمت راست اطلاعات کلی از شرکت گوگل را به شما نمایش خواهد داد. یا اگر در گوگل سرچ کنید Best 2018 Movies بهترین فیلم‌های سال 2018 را به این شکل به شما نمایش خواهد داد.

Structured Data

و بسیاری موارد دیگر که به لطف Structured Data قابل نمایش هست. اینکار تاثیر مستقیمی در افزایش ورودی گوگل شما ندارد اما با بهتر دیده شدن در گوگل می‌توانید ورودی گوگل خود را افزایش دهید.

در کل کار‌های جالبی با Structured Data می‌توان انجام داد که در دوره نبرد صفحه اول گوگل توضیح خواهم داد.

دسته بندی : آموزش

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.