تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

نگران افت رتبه سایت خود هستید؟! نمی‌دانید چرا این اتفاق افتاده است؟ و نمی‌دانید که چه کاری باید انجام دهید؟

افت رتبه سایت یکی از مواردی است که اغلب وبمسترها و کارفرمایان را نگران می‌کند. طی چند سال اخیر بیشتر کسب‌وکارها متوجه شده‌اند که اگر به دنیای آنلاین وصل نشوند باید با درآمد و گسترش حوزه خدماتی که ارائه می‌دهند، کم کم خداحافظی کنند. ماندن در صفحات اول و لینک‌های برتر گوگل بسیار خوشایند است و به همان اندازه افت رتبه سایت بسیار ناراحت کننده می‌باشد. این امر تلاش مضاعف از سوی متخصصان سئو را می‌طلبد تا امید داشت که دوباره صفحات سایت توسط  الگوریتم‌های گوگل ایندکس شود و به جایگاه قبلی خود باز گردد. برای بازگشتن به جایگاه قبلی، در قدم اول باید بدانید چرا با افت رتبه سایت مواجه شده‌اید و باید چه کارهایی را انجام دهید؟

سئو(SEO) چیست؟

داشتن سایت به خودی خود نمی‌تواند به معنای موفقیت در بازار رقابت باشد. بلکه سایت نیاز به نگهداری و بهینه کردن برای موتورهای جستجو گوگل دارد تا بتواند در صفحات اول و لینک‌های اول گوگل قرار گیرد. ماندن و پایداری در لینک‌های برتر نیاز به داشتن تخصصی به نام سئو دارد. برای تعیین رتبه سایت‌ها 200 فاکتور توسط الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود و متخصصان سئو با تمرکز بر سئو تکنیکال، استراتژی سئو و برنامه‌ریزی پایدار، تولید محتوای باکیفیت و بازاریابی محتوایی، لینک سازی‌های درست داخلی و خارجی همراه با گرفتن بک ‌‌لینک‌های واقعی، آنالیز و برنامه‌ریزی مداوم برای سایت، بدون وقفه و به صورت مداوم در تلاش هستند که کار بهینه‌سازی سایت را به درستی انجام دهند تا مبادا کسب‌وکارها با افت رتبه سایت مواجه شوند.

الگوریتم‌های گوگل کدامند؟

شما نیز به‌حتم به یاد دارید که چند سال گذشته فقط از طریق سرچ کلمه کلیدی قادر به یافتن محتوا در گوگل بودیم. پیدا کردن این کلمه اغلب ناآشنا و بسیار سخت بود. از سویی دیگر، مقاله‌هایی که یافت می‌شد کمترین نزدیکی را با محتوای مورد نظر ما داشت. گوگل نسبت به آن زمان بسیار رشد داشته است. این پیشرفت از طریق الگوریتم‌های گوگل انجام شده است. الگوریتم‌ها سایت‌ها را آنالیز کرده و باکیفیت‌ترین آن‌ها را به مخاطب نمایش می‌دهند.

  1. الگوریتم پاندا: یکی از شناخته‌شده‌ترین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم پاندا است. وظیفه اصلی این الگوریتم بررسی کیفیت محتوا و شناسایی میزان رضایت کاربر از محتوای موجود در آن صفحه است. با شناخت این الگوریتم سئوکاران و متخصصان محتوا برای اینکه سایتشان با پنالتی گوگل مواجه نشود بسیار بر روی محتوا و میزان کیفیت و رضایت کاربرانشان حساسیت نشان می‌دهند.
  2. الگوریتم مرغ مگس‌خوار: وظیفه الگوریتم مرغ مگس خوار جستجوی محتوای مرتبط با مفهومی است که کاربر به دنبال آن می‌گردد. اگر سعی کنید که با استفاده ازKeyword stuffing در محتوای خود کلمات زیادی را بگنجانید یا با استفاده از پاپ آپ تبلیغاتی کاربران خود را گول بزنید توسط این الگوریتم با افت رتبه سایت مواجه می شوید. این الگوریتم بسیار به افزایش ارزش تکنیک‌های سئو کلاه سفید مؤثر واقع شد.
  3. الگوریتم پنگوئن: یکی از الگوریتم‌های گوگل که بر روی پنالتی گوگل بسیار اثرگذار است این الگوریتم می‌باشد. الگوریتم پنگوئن برای مبارزه با سایت‌هایی به وجود آمده که می‌خواهند با استفاده از خرید بک‌ل ینک و یا تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، جایگاه برتری در صفحات گوگل به دست آورند.
  4. الگوریتم سندباکس: الگوریتم‌های گوگل روزانه با تعداد بیشماری سایت تازه تأسیس مواجه می‌شوند. الگوریتم سندباکس وظیفه دارد که سایت تازه تأسیس را در سندباکس قرار دهد تا کیفیت محتوا و ساختار سایت برای گوگل و کاربران ثابت شود. اگر برنامه سئو پایداری دارید اما جایگاه شما تغییر چشمگیری ندارد نگران نباشید شما با افت رتبه سایت مواجه نیستید بلکه به زمان نیاز دارید تا گوگل به شما اعتماد کند و بداند که اسپم نیستید.
  5. الگوریتم برت: یکی از بزرگترین و باهوش‌ترین الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم وظیفه دارد سرچ‌هایی با زبان محاوره را بفهمد و محتوای دقیق بیابد. اگر محتوایی دارید که درک آن برای مخاطب سخت است و به سرعت صفحه شما را ترک می‌کند پس باید منتظر باشید که با افت رتبه سایت خود رو به رو شوید.
  6. الگوریتم تازگی محتوا: کاربران در سرچ‌هایشان به دنبال آخرین محتواها هستند. اگر محتوای سایت خود را به‌روزرسانی نمی‌کنید، بدانید که ممکن است با افت رتبه سایت مواجه شوید. با مراجعه به وب سایت وب وان اطلاعات بیشتری از سئو و تازگی محتوا می آموزید.
  7. الگوریتم رقص گوگل: یکی از الگوریتم های گوگل که بسیار برافت رتبه سایت شما و یا جهش ناگهانی در رتبه‌بندی سایت اثرگذار است؛ الگوریتم رقص گوگل است. اگر سئو سایت خود را به وب وان سپرده‌اید و با یک محتوای ناب منتظر رنک عالی در صفحات گوگل هستید، عجله نکنید الگوریتم گوگل دنس کیفیت محتوای شما را درک می‌کند و جایگاه مناسب خود را می‌گیرید.
  8. الگوریتم موبایل فرست ایندکس گوگل: اگر سایت شما برای دکستاپ طراحی شده است و قابلیت نمایش با کیفیت برای موبایل را ندارد ممکن است به زودی با افت رتبه سایت خود برخورد کنید. بهتر است سؤالات خود را در این زمینه از وب وان بپرسید.
  9. الگوریتم کبوتر: اگر دنبال یک رستوران در اطراف خود باشید گوگل در یافتن آن شما را از طریق الگوریتم کبوتر کمک می کند. سئو محلی  یکی از مهمترین مسائلی است که در سایت خود باید به آن دقت کنید. اگر روی لوکال سئو سایت خود تمرکز نکرده‌اید، حتما در استراتژی سئو خود تجدید نظر کنید.
  10. الگوریتم رنک برین: یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای سئو است. توسط رنک برین مفهوم کلیدی جایگزین کلمه کلیدی شده است. شما باید و باید یک محتوای با کیفیت که تمام تکنیک‌های سئو در آن رعایت شده است را برای ایندکس شدن به گوگل معرفی کنید تا بهترین جایگاه را بگیرید.

پنالتی گوگل یعنی چه؟

دلایلی بسیاری برای پنالتی گوگل وجود دارد. اما دو دلیل اصلی پنالتی شدن سایت‌ها بنا به عملکرد دو الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن است. محتوای بی کیفیت و لینک های اسپم جزء سئو کلاه سیاه بوده و اغلب باعث افت رتبه سایت و یا به عبارتی پنالتی گوگل می‌شود. همچنین ایندکس دوباره صفحاتی که از گوگل خارج کرده‌اید، جریمه‌های دستی گوگل و ترافیک پایین صفحات دلایل پنالتی گوگل هستند. گوگل دائم در حال رشد و ترقی است؛ به‌گونه ای که دیگر با تولید هر محتوایی و با هر ساختاری نمی‌توانید در گوگل رنک مناسبی داشته باشید. براین اساس پیشنهاد می‌کنیم که کار طراحی و سئو سایت خود را به متخصصان این حرفه در مجموعه وب وان (webone.co) بسپارید وهمچون مشتریان همیشگی چون شرکت دامدارن، شهرداری پرند، دانشکده علوم پزشکی، شرکت خشکبار تواضع و دیگرهمراهان با خیال آسوده طراحی سایت و سئو آن را به وب وان بسپارید تا شما را برای قدم نهادن در عرصه بزرگ بازار آنلاین همراهی کنیم.

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.