تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

اگر از کاربران پرینتر‌های لیزری هستید و استفاده زیادی از آن دارید، پس سالانه مبلغ زیادی را خرج تعویض و شارژ کارتریج می‌کنید. اما در اغلب موارد، این استفاده زیاد نیست که باعث افزایش هزینه خرید کارتریج می‌شود. استفاده نادرست از تونر است که، برای کاربر هزینه بردار است. با دانستن و به کارگیری روش‌هایی برای کم کردن مصرف تونر در پرینتر‌های لیزری، می‌توانید از هزینه‌های اضافی خرید کارتریج بکاهید.

 

هشدار‌ها را نادیده بگیرید!

با ظاهر شدن هشدار رو به اتمام بودن کارتریج، بسیاری از کاربران گمان می‌کنند که باید به سرعت برای تعویض و یا شارژ کارتریج اقدام کنند. این نکته را بدانید که همزمان با ظاهر شدن این هشدار، کارتریج شما هنوز در حدود 25 الی 30 درصد تونر درون خود دارد. این مقدار می‌تواند برای پرینت 400 الی 500 صفحه، کافی باشد. پس اولین قدم برای کم کردن مصرف تونر این است که، هشدار‌های رو به اتمام بودن کارتریج را نادیده بگیرید. تنها زمانی به فکر تعویض و یا شارژ کارتریج باشید که، فایل‌ها و سند‌ها کمرنگ چاپ شده باشند.

برخی از کاربران با دیدن کمرنگ چاپ شدن صفحات، کارتریج را از پرینتر بیرون آورده و آن را به آرامی کمی به راست و چپ تکان می‌دهند. با این کار می‌توان 15 الی 20 صفحه بیشتر پرینت گرفت و از آخرین ذرات تونر نیز استفاده کرد. اما متخصصان و تعمیرکاران پرینتر، با این کار مخالف بوده و می‌گویند تکان دادن کارتریج باعث خرابی پرینتر و نشت باقی مانده تونر به قطعات داخلی دستگاه می‌شود.

 

کیفیت معمولی را امتحان کنید

یک روش ساده دیگر که به شما، در کاهش مصرف تونر کمک می‌کند چاپ با کیفیت معمولی است. تمامی پرینتر‌ها، دارای تنظیماتی برای میزان رزولوشن و کیفیت چاپ هستند و شما می‌توانید آن‌ها را برحسب نیاز خود تغییر دهید. به این نکته توجه داشته باشید که هرگاه این تنظیمات، در بالا‌ترین و بهترین کیفیت خود قرار گرفته باشند، مصرف تونر کارتریج هم افزایش می‌یابد.

پس زمانیکه به چاپ با کیفیت نیازی ندارید، میزان رزولوشن و کیفیت چاپ را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید. با اینکار نه تنها در مصرف تونر صرفه جویی کرده، بلکه بر سرعت پرینتر نیز می‌افزائید.

 

از پیش نمایش چاپ استفاده کنید  

قبل از فرستادن فرمان چاپ، فایل مورد نظر را در حالت پیش نمایش قرار دهید؛ به خصوص اگر در حال چاپ از یک صفحه اینترنتی هستید. اغلب اوقات در حاشیه صفحات اینترنتی، تبلیغات زیادی وجود دارد که می‌تواند روی میزان مصرف تونر تاثیر بگذارد.

استفاده از فونت مناسب

اگر روزانه باید حجم زیادی از متون را پرینت کنید، بهتر است فونت‌هایی را انتخاب کنید که از تونر کمتری استفاده می‌کنند. فونت‌هایی با اندازه‌های بزرگ، بولد و طرح دار، مصرف کارتریج را افزایش می‌دهند. این راه شاید در ابتدا خیلی موثر به نظر نرسد، اما در دراز مدت تاثیر زیادی روی مصرف تونر دارد. به عنوان مثال Ecofont می‌تواند تا حدود 25 درصد، در مصرف تونر صرفه جویی کند.  \

 

پشت سر هم پرینت بگیرید!

پرینتر‌های لیزری بعد از هر بار فرستادن فرمان چاپ، متوقف شده و هنگام فرستادن فرمان بعدی دوباره کار را شروع می‌کنند. این پروسه باعث می‌شود، هر بار مقداری از تونر با توقف و شروع پرینتر به هدر برود. برای جلوگیری از این امر، باید فرمان‌های چاپی را پشت سرهم و با تعداد بالا به پرینتر بفرستید و صف چاپ را پر کنید.

 

شارژ کارتریج را فراموش نکنید

خوراک اصلی هر پرینتر، جدا از نوع لیزری یا جوهرافشان آن، تونر یا جوهر آن است. بدون داشتن تونر در پرینترهای لیزری و جوهر در پرینترهای جوهر افشان، امکان چاپ محتوای خود را نخواهید داشت. کارتریج در حقیقت نام مخزنی در پرینتر است که جوهر یا تونر را در خود نگهداری می‌کند. بر اساس میزان مصرف شما از دستگاه پرینتر، محتوای جوهر داخل کارتریج تمام می‌شود. خوشبختانه امروزه این مخزن ها قابل شارژ هستند، یعنی نیازی نیست هر بار که جوهر پرینتر تمام شد یک کارتریج نو تهیه کنید. شما می توانید به راحتی با کمک یک متخصص شارژ کارتریج، این مخزن را دوباره پر کنید یا به اصطلاح شارژ کنید.

 

شارژ کارتریج در محل، بسیار کم هزینه‌تر از خرید یک کارتریج جدید و تعویض آن است، تعجبی ندارد که اغلب کاربران شارژ کارتریج را به خرید کارتریج نو ترجیح می‌دهند. متخصص شارژ کارتریج، در هنگام تعویض تونر، باید قطعاتی مانند چیپست و درام را نیز تعویض کند. در غیر اینصورت بعد از شارژ کارتریج، روی صفحه نمایش پرینتر ارور خالی بودن کارتریج ظاهر خواهد شد، که به دلیل چیپست معیوب است. یا روی اسناد پرینت شده لکه‌هایی سیاه رنگ خواهد افتاد، که به خاطر درام پر از خط و خش است.

کارتریج طرح یا اصل؟

هنگام تعویض کارتریج پرینتر، شما دو حق انتخاب خواهید داشت، کارتریج اصل یا طرح. کارتریج‌های اصل ساخته کمپانی‌های سازنده پرینتر بوده و از قیمت و کیفیت بالایی برخوردار هستند. اغلب اوقات همین قیمت بسیار بالا است که، کاربران خرید کارتریج طرح را به اصل ترجیح می‌دهند. اگر خرید کارتریج طرح را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید، می‌بینید که از نظر کیفیت تفاوت چندانی با کارتریج اصل ندارد. عاملی که باعث تمایز این دو کارتریج با یکدیگر می‌شود، در تعداد دفعات شارژ آن‌ها است. شما می‌توانید کارتریج اصل را 15 الی 30 مرتبه شارژ کنید، اما بیشترین تعداد دفعات شارژ در کارتریج طرح 12 مرتبه است. ضمن اینکه با هر بار شارژ کارتریج اصل و طرح، مقداری از کیفیت پرینت کاسته خواهد شد. این نکته را به یاد داشته باشید که تعویض یا  شارژ کارتریج پرینتر را باید از حتما از طریق مراکز معتبر انجام بدهید، انجام این کار بدون داشتن مهارت کافی به دستگاه شما آسیب جدی وارد می کند.

دسته بندی : رپرتاژ آگهی

لایف سرور تبليغات

برچسب ها :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.