تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

ممکن هست برای شما هم پیش آماده باشد که بخواهید مطالب یک دسته خاص از سایت وردپرسی شما در صفحه اصلی به نمایش در نیاید ولی مطالب دسته های دیگر طبق معمول در صفحه اصلی نشان داده شوند. قبلا در مطلبی شما همراهان اسکریپت ها را با نحوه مخفی کردن پست از صفحه اصلی و خوراک وردپرس آشنا کرده ایم, در این مطلب از سری آموزش های وردپرس می خواهیم شما را با نحوه حذف یا مخفی کردن مطالب یک دسته از صفحه اصلی وردپرس آشنا کنیم.

مخفی کردن مطالب دسته بندی های وردپرس از صفحه اصلی با کد

اکثر قالب های استاندارد وردپرس برای نمایش مطالب در صفحه اصلی از حلقه های وردپرس (WordPress loop) استفاده می کنند. برای ویرایش یا تغییر WordPress loop بهترین گزینه استفاده از قلاب (hook) بر روی تابع pre_get_posts می باشد. برای اینکار کد زیر را در فایل فانکشن قالب فعلی یا افزونه اختصاصی سایت خود قرار دهید و به جای ۲۰ و ۲۸ آی دی مربوط به دسته هایی که می خواهید مطالب آنها از صفحه اصلی حذف شوند را قرار دهید. برای اضافه کردن دسته های بیشتر می توانید از کاما بین id دسته ها استفاده کنید البته به این نکته هم باید حتما توجه داشته باشید که قبل از id دسته بندی ها باید از علامت منفی استفاده کنید.

[php]
function rokesh_exclude_cat_from_home(){
if ( $query->is_home ) {
$query->set( ‘cat’, ‘-22, -28’ );
}
return $query;
}
add_filter( ‘pre_get_posts’, ‘rokesh_exclude_cat_from_home’ );

[/php]

مخفی کردن مطالب دسته بندی های وردپرس از صفحه اصلی توسط افزونه ها

اگر به هر دلیلی نمی خواهید برای حذف برخی از دسته بندی ها از صفحه اصلی سایت خود دست به ویرایش فایل های قالب بزنید می توانید از افزونه هایی که برای این منظور نوشته شده اند استفاده کنید.

افزونه Simply Exclude

اقزونه Simply Exclude یک افزونه بسیار کار آمد در این زمینه هست که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی مطالب, دسته ها و برگه ها را از صفحه اصلی, نتایج جستجو, آرشیو ها و feed پنهان کنید. برای حذف کردن مطالب یک دسته از صفحه اصلی وردپرس با استفاده از این افزونه باید مراحل زیر را طی کنیم.

پس از نصب افزونه به مسیر داشبورد » نوشته ها » دسته ها برید و روی عبارت Simply Exclude که در ستون آخر دسته ها قرار دارد کلیک نمایید.

 

hide-or-remove-categories-from-a-wordpress-homepage-1

 

یک صفحه برای شما باز می شود حال باید در بخش Front/Home تیک گزینه Exclude را بزنید و روی دکمه Close کلیک نمایید.

 

hide-or-remove-categories-from-a-wordpress-homepage-2

حال در ستون آخر که Simply Exclude نام دارد باید برای دسته هایی که می خواهید مطالب آنها در صفحه اصلی نشان داده نشود تیک گزینه Front/Home را بزنید. با این کار مطالب دسته هایی که تیک گزینه Front/Home را برای آنها زده اید در صفحه اصلی نشان داده نخواهند شد.

hide-or-remove-categories-from-a-wordpress-homepage-3

افزونه های دیگر

چند افزونه دیگر نیز برای این کار نوشته شده است که می شود به Ultimate Category Excluder و My Category Excluder اشاره کرد. این افزونه ها هم تقریبا عملکردی مشابه با افزونه Simply Exclude دارند که به راحتی می توانید با این افزونه ها مطالب را از صفحه اصلی مخفی کنید.

دسته بندی : آموزش ، وردپرس

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.