تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

افزودن ssl و https به سایت وردپرسی

آیا میخواهید از HTTP به HTTPS رفته و روی سایت وردپرس خود SSL نصب کنید؟ در این مقاله ما به شما چگونگی افزودن SSL و HTTPS روی وردپرس را آموزش میدهیم.اگر شما اطلاعاتی در مورد این دو مورد ندارید نگران نباشید ما قصد توضیح دادن آنها را برای شما داریم.

 

HTTPS و SSL چیست؟

هر روزه ما تمام اطلاعات شخصی خود چه برای ایجاد یک خرید یا برای ورود به سیستم را با سایتهای مختلف به اشتراک میگذاریم .به منظور حفاظت از انتقال داده ها نیاز به ایجاد یک اتصال امن داریم.که این مورد از SSL و HTTPS می آید.

 

HTTPS یا HTTPS امن ،یک روش رمز گذاری است که موجب ایجاد ارتباط بین کاربران مرورگر و سرور میشود. این کار باعث سخت شدن کار برای هکرها در دخالت در اتصالات میباشد. هرسایت یک گواهینامه SSL منحصر به فرد برای مقاصد شناسایی صادر میکند. اگر یک سرور تظاهر به داشتن HTTPS کند و گواهی آن مطابقت نداشته باشد سپس بسیاری از مرورگرهای مدرن از اتصال کاربران به این سایت هشدار میدهند.

شاید برای شما عجیب باشد که چرا نیاز دارید از HTTP به HTTPS رفته و گواهینامه SSL نصب کنید.

 

دلیل نیاز به HTTPS و SSL

اگر شما در حال اجرای یک وبسایت هستید، پس به یک گواهینامه SSL خاص برای جمع آوری اطلاعات پرداخت نیاز دارید. اغلب ارائه دهندگان پرداخت شما را نیازمند داشتن یک اتصال امن بوسیله SSL میکنند.به تازگی گوگل نیز اعلام استفاده از HTTPS و SSL به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نتایج جستجو را کرده است.این به این معناست که برای بهبود بخشیدن سئو سایت خود نیاز به استفاده از HTTPS و SSL دارید.

هم اکنون از SSL برای سایتهایی نظیر OptinMonster،Soliloquy و Envira Gallery استفاده می شود.

اغلب میخواهیم بدانیم که آیا SSL و HTTPS سرعت سایت ما را کاهش میدهد؟ در واقع تفاوت در سرعت بسیار ناچیز است. اما بله! کمی سرعت سایت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

لزوم نیاز به استفاده از SSL و HTTPS در سایت

نیاز به استفاده از SSL در سایت بالا نیست اما تنها کاری که باید انجام دهید خرید گواهینامه SSL میباشد.برخی از ارائه دهندگان میزبانی وردپرس به همراه برنامه های خود SSL رایگان ارائه میدهند. Siteground یکی از ارائه دهندگانی است که یک سال گواهینامه SSL رایگان ارائه میدهد.اگر خدمات میزبانی شما گواهی SSL رایگان ارائه نمیدهد میتوانید از اآنها فروش ssl بصورت شخص ثالث را بخواهید.اغلب ارائه دهندگان خدمات میزبانی نظیر Bluehost قیمت فروشی نزدیک به $50-$200 دارند. هنگامیکه شما یک گواهینامه SSL خریداری کردید باید از ارائه دهنده وب سایت خود در مورد چگونگی نصب آن روی سرور خود بپرسید و آنرا روی سرور خود نصب کنید.

 

چگونگی راه اندازی وردپرس با استفاده از SSL و HTTPS

اگر یک سایت جدید راه اندازی کرده اید یا میخواهید از HTTPS روی سایت خود استفاده کنید نیاز به آپدیت کردن آدرس سایت خود دارید.شما میتوانید این کار را با رفتن به تنظیمات>عمومی  وردپرس خود انجام دهید. آدرس سایتتان را اینجا با https بنویسید.

اگر شما به سایت خود SSL اضافه کرده اید برای راه اندازی SSL وردپرس خود نیاز به تغییر مسیر از HTTP به HTTPS دارید.این کار را میتوانید با اضافه کردن کد به htaccess file انجام دهید.

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80 
RewriteRule ^(.*)$ https://www.yoursite.com/$1 [R,L]
</IfModule>

فراموش نکنید که به جای yoursite.com  آدرس سایت خود را وارد نمایید.اگر روی سرور nginx هستید باید برای تغییر مسیر از HTTP به HTTPS موارد زیر را انجام دهید.

server {
listen 80;
server_name yoursite.com www.yoursite.com;
return 301 https://yoursite.com$request_uri;
}

با انجام این مراحل سایت شما بدون HTTPS کار نمیکند و تمام آدرسهای سایت شما روی SSL خواهد بود.

اگر میخواهید SSL و HTTPS روی پنل مدیریت وردپرس اضافه کنید نیاز دارید که SSL را در فایل wp-config.php پیکربندی کنید.بسادگی کد زیر را در وردپرس خود اضافه کنید.

define('FORCE_SSL_ADMIN', true);

wp-config.php SSL  برای سایتهای تکی به خوبی سایتهای چند کاربره کار میکند.

 

راه اندازی SSL و HTTPS وردپرس در صفحه اختصاصی

شما اگر به هر دلیلی خواهان اضافه کردن HTTPS و SSL روی صفحه خاصی از سایت خود بودید،نیاز به افزونه ای  به نام WordPress HTTPS دارید. چیزی که برای انجام کار نیاز دارید نصب و راه اندازه افزونه HTTPS وردپرس میباشد.لطفا توجه داشته باشید که این افزونه آپدیت نشده است اما به خوبی کار میکند و برای استفاده خطری ندارد. پس از فعال سازی این افزونه یک آیتم منوی جدید با برچسب HTTPS در مدیریت وردپرس شما اضافه میکند.شما برای بازدید صفحه تنظیمات افزونه میتوانید روی آن کلیک کنید.

اولین گزینه ای که صفحه ی تنظیمات از شما میخواهد وارد کردن میزبان SSL میباشد. با اینحال اگر شما در حال پیکر بندی سایت روی یک زیر دامنه باشید و گواهینامه SSL دریافتی شما مختص سایت اصلی باشد،دامین اصلی را وارد کنید.اگر شما از یک گواهینامه SSL اشتراکی توسط ارائه دهنده ی میزبان وب خود استفاده میکنید باید اطلاعات میزبان ارائه دهنده خود را در عوض نام دامین وارد کنید.

 

در مواقعی که از SSL غیر معمول استفاده میکنید و نیاز دارید که از پورت های مختلف استفاده کنید میتوانید آنرا در قسمت درگاه اضافه کنید. تنظیمات اداره SSL ،وردپرس را مجبور به استفاده از HTTPS در صفحات مدیر میکند.شما نیاز دارید با بررسی این کادر از امن بودن ترافیک بخش مدیریت اطمینان حاصل کنید.گزینه بعدی برای استفاده انحصاری از SSL ،علامت زدن این کادر تنها با استفاده از SSL روی صفحاتی که گزینه SSL را چک کرده اید کار می کند.

 

یعنی اگر شما بخواهید فقط از SSL روی صفحات خاص مانند کسبد خرید و صفحه اکانت کاربران استفاده کنید کار میکند. روی دکمه ذخیره برای ذخیره تغییرات کلیک کنید. اگر بخواهید فقط از HTTPS برای صفحات خاص استفاده کنید نیاز به ویرایش صفحات و بررسی گزینه SLL هستید.

 

پس از انجام، به صفحه خود رفته و از سبز بودن چراغهای تمام مرورگرها اطمینان حاصل کنید.

تبریک! اگر سبز بود ssl شما نصب شده!

دسته بندی : آموزش ، وردپرس

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.