تبليغات تبليغات تبليغات خرید هاست ارزان

حلقه ترجمه در ووکامرس

نگران نباشید، قرار نیست به شما جستجو در میان کدهای هسته ووکامرس را پیشنهاد کنم، برعکس می‌خواهم ساده‌ترین راه ممکن را در آموزش ووکامرس امروز برای فارسی‌سازی بگویم.

 

حلقه ترجمه در ووکامرس

قبلا زمانی که ووکامرس را نصب می‌کردیم به همراه آن باید ووکامرس فارسی را نیز نصب و فعال می‌کردیم. در حال حاضر وقتی ووکامرس نصب می‌شود به همراه خود ووکامرس فارسی را نیز فعال می‌کند. ووکامرس فارسی در دل خود گزینه‌ای با عنوان “حلقه‌های ترجمه” دارد و این دقیقا قسمتی است که موضوع اصلی بحث امروز ماست. حلقه ترجمه در ووکامرس چه می‌کند؟ میزان قدرت آن چقدر است؟ آیا می‌توان به راحتی با آن کار کرد؟

حلقه ترجمه در ووکامرس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید گزینه حلقه‌های ترجمه در زیرمنوی ووکامرس فارسی قرار گرفته است. حال با هم عملکرد آن را مشاهده کنیم…

عملکرد حلقه‌های ترجمه

با کلیک بر روی گزینه مذکور به صفحه‌ای برای وارد کردن کلمه یا عبارت مورد نظر و تبدیل یافته آن منتقل می‌شویم.

حلقه ترجمه در ووکامرس

همان‌طور که در سمت راست مشاهده می‌کنید دو ستون کلمه اصلی (یعنی همان کلمه‌ای که در حال حاضر روی سایت موجود است) و کلمه جایگزین شده (یعنی کلمه‌ای که می‌خواهید از این پس در سایت ظاهر شود) وجود دارد.
در سمت چپ نیز دو بخش برای مبدل کلمه‌ها می‌بینید. به همین راحتی می‌توان فرآیند ترجمه را انجام داد. حال با هم نمونه‌هایی را بررسی می‌کنیم.

ترجمه کلمه انگلیسی به فارسی با کمک حلقه ترجمه در ووکامرس

حلقه ترجمه در ووکامرس

در اینجا عبارت Your rating یعنی امتیاز شما بصورت انگلیسی موجود است. حال ما می‌خواهیم با کمک حلقه ترجمه در ووکامرس آن را تبدیل به فارسی کنیم. عبارت Your rating را در جایگاه نخست و عبارت مورد نظر خود را در جایگاه دوم وارد می‌کنیم:

حلقه ترجمه در ووکامرس

حال بر روی گزینه ذخیره حلقه کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. سپس به صفحه قبل بازگردید و تغییرات را مشاهده کنید. کلمه مورد نظر شما به فارسی تغییر کرد.

به همین صورت می‌توانید با کمک حلقه ترجمه در ووکامرس، کلمات و عباراتی که مدنظر دارید را تغییر دهید. این موضوع فقط مربوط به تبدیل کلمه از انگلیسی به فارسی نیست بلکه می‌توانید برخی از کلمات فارسی که نحوه بیانشان با شما سازگار نیست را تغییر دهید. مثلا در همین تصویر بالا به جای توضیحات می‌توان نوشت مشخصات محصول.

نکته مهم: حلقه ترجمه فقط برای ووکامرس کاربرد دارد و برای بخش‌هایی که به ووکامرس مربوط می‌شوند جواب می‌دهد. یادتان باشد که خارج از حلقه ووکامرس را ترجمه و تغییر نخواهد داد.

حلقه ترجمه در ووکامرس

نتیجه گیری

همان‌طور که وردپرس یک سیستم کاملا منعطف است، افزونه‌های استاندارد آن نیز به همین شکل هستند. ووکامرس نیز از این قاعده مستثنی نیست و انعطاف پذیری خوبی دارد. یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که در آن مشهود است حلقه ترجمه در ووکامرس است که به شما امکان تغییر کلمات و عبارات مورد نظر را می‌دهد.

دسته بندی : آموزش

لایف سرور تبليغات

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : بدون ديدگاه
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.